Forum - Golf 5 (04-08) - Golf 1.4 tsi

monza
Golf 5 1.4 tsi Ort: Eslöv
Tis 11 okt 2011 19:33 Svara med citat
Tjena alla duktiga vw ägare.

Har ett litet problem med min vw golf 1.4 tsi 2007

Dagen efter en tur på ca 60 mil i somras så började jag få problem med oljetrycket.

Där står "Stop, Oil pressure, Stop engine"
Jag stannade direkt och lät den stå ett litet tag sen hände det inte på ett tag.
När det sen skiftade väldigt i vädret varmt/kallt så märkte jag att det kom tillbaka när det var lite kallare.

Jag kollade oljan och jag har haft den på verkstad men inget problem kunde hittas eller inga felkoder registrerade. Fick ett tips om att byta "oljetrycksmätare" men var sitter den?

Någom som har något tips till en inte så van bilskruvare??

Emil
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Tis 11 okt 2011 20:07 Svara med citat
Hur välservad är den ?

olja och filter hur ofta är det bytt ?

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
monza
Tis 11 okt 2011 20:12 Svara med citat
Enligt boken så har dom hållt de serviceintervall som ska göras. Kollade faktiskt inte när de var bytt senast. Ska ha in den på service om en vecka, men nu när det börjar komma oftare så blir man ju skraj att något ska gå sönder ordenligt.
a128
Tis 11 okt 2011 20:17 Svara med citat
Jag menar miltal mellan oljebyterna tex. 1500mil som rekomenderas, eller 3000mil som inte rekomenderas

monza
Tis 11 okt 2011 20:20 Svara med citat
Okej, det ska jag kolla upp. Men vad tror du oljetrycksgivaren? Vet du var den sitter?
a128
Tis 11 okt 2011 20:30 Svara med citat
Jag kommer att vara iväg dom närmate dagarna, men jag ska kolla på min vart den sitter (troligen på topplocket någonstans) men jag behöver mera info från er för att kunna dra slutsatser

monza
Tis 11 okt 2011 20:36 Svara med citat
Okej, ska kolla det och återkomma. Tack så länge!