Om jag inte fattat fel finns det olika skärmkanter i plast, alltså VW till Mk2, inte Kamei och sånt..
Kan någon förklara hur det ligger till, Finns det olika plastskärmkanter för olika bredd på listerna? G60-kanter och GTI-kanter? Olika bredder?
Hur de stämmer emot listerna vet jag ej, men jag har iaf fått lära mig att:
Gti är standardbreddarna, endast på skärmkanter.
GTD(diesel) är bredare än gti och har även breddning på trösklarna.
G60 är bredare än GTD(åtminstone bak??), även här tröskelbreddare.
Svårare att få tag på ju bredare de är, standardbreddare kan man ju köpa nya för runt 400kr..
Fram till -88 satt sidolisterna med typ dubbelhäftande tejp, innebär att det inte finns några list bitar/ avslut på tidiga breddare (lätt att köra listlöst med breddare) tror alla tidiga breddare är lika.
från -88 sitter listerna med clips då finns det fler allternativ.
från -88, bilar med små fångarna har breda lister och inga trösklar, alla breddare är lika, oavsett gti eller manhattan mm.
från -90 med stora fångarna har smala lister och trösklar, lika breddare på både gti och gl.
G60 har också smala lister och trösklar men bredare skärmbreddare fram och bak, även framskärmen skiljer, mer urkapad under breddaren och fastsättningen av breddaren ser annorlunda ut, har även andra innerskärmar.
Finns någon som heter Edition one och edition blue, där finns en chassinummer brytning där tidiga har vanliga breddarna och senare har g60 breddarna.
Jetta har andra breddare bak i övrigt är det lika som golf