Forum - Golf 5 (04-08) - Farthållare Golf Gti mkv

EiNRiDE
Ingen VW Ort: Malmö
Fre 23 sep 2011 22:58 Svara med citat
Hej!

Har nästan precis köpt mig min första VW och det är en Golf Gti -05. Enda riktiga problemet är att farhållaren inte vill fungera.

Jag har kollat felkoder och den enda som fanns var stylvinkelsgivare. Den är nu bytt men problemet kvarstår.

Alla mina bromsljus fungerar som dom ska så bromsljussensorn borde väl inte vara problemet? Det som jag planerar att byta nu är blinkersspaken och/eller själva kretskortet under ratten för att se om felet kanske ligger där. Kan säga det också att lampan i instrumentet för farthållaren inte lyser när man slår till strömbrytaren på spaken.

Någon annan här som har haft liknande problem som har någon ide??
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Lör 24 sep 2011 2:56 Svara med citat
EiNRiDE skrev:
Hej!

Har nästan precis köpt mig min första VW och det är en Golf Gti -05. Enda riktiga problemet är att farhållaren inte vill fungera.

Jag har kollat felkoder och den enda som fanns var stylvinkelsgivare. Den är nu bytt men problemet kvarstår.

Alla mina bromsljus fungerar som dom ska så bromsljussensorn borde väl inte vara problemet? Det som jag planerar att byta nu är blinkersspaken och/eller själva kretskortet under ratten för att se om felet kanske ligger där. Kan säga det också att lampan i instrumentet för farthållaren inte lyser när man slår till strömbrytaren på spaken.

Någon annan här som har haft liknande problem som har någon ide??

Hej där

Jag har bytt ett x antal spakställ som slutat att fungera utan okänd anledning!

Byt spakställ

Om du har tillgång till OBD verktyg och program, kan du testa spakställens alla knappar t.ex

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
EiNRiDE
Ingen VW Ort: Malmö
Sön 25 sep 2011 8:27 Svara med citat
Tack för svaret!

Är det bara blinkerspaken du menar eller är det hela centralen under ratten?
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Sön 25 sep 2011 15:05 Svara med citat
EiNRiDE skrev:
Tack för svaret!

Är det bara blinkerspaken du menar eller är det hela centralen under ratten?

Det är bara spaken du byter

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!