Forum - Golf 4 (98-04) - Montera laddtrycksmätare?

nitr2ox
Donator 175 Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm
Ons 21 maj 2008 1:46 Svara med citat
Är då en väldig nybörjare på allt vad bilar heter men satsar på "learning by doing"...

Undrar hur och var man kopplar in en laddtrycksmätare på en 1.8 Turbo, hur drar man smidigast kabeln till mätaren in i kupén?
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Ons 21 maj 2008 8:14 Svara med citat
Jag kopplade in min, (medföljande t-kors) i närheten av originaldumpen.
Slangen drar du lättast in på förarsidan. Det går en tjock kabelhärva in genom en stor gummidamask där det finns plats att ta några fler hål. Du får skruva ner alla paneler på förarsidans insida också så att du kommer åt att ta emot den på insisan.

Ett litet tips kan vara att tejpa fast slangen i något långt/hårt som du kan styra med då slangen i sig kan vara lite bökig. Wink
nitr2ox
Donator 175 Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm
Ons 21 maj 2008 23:05 Svara med citat
Hmm låter slitit...

Asså jag har fått för mig att allt som handlar om att slita ner paneler är jobbigt, är det så? Känns som att det bara är massa clips och grejer som aldrig kommer på plats igen...

Rekondare hos Wellkept i Kista

www.wellkept.se
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tor 22 maj 2008 0:33 Svara med citat
nitr2ox skrev:
Hmm låter slitit...

Asså jag har fått för mig att allt som handlar om att slita ner paneler är jobbigt, är det så? Känns som att det bara är massa clips och grejer som aldrig kommer på plats igen...

Det är den enkla biten tycker jag, clipsen sitter där dom ska! kolla noga innan du plockar av en kåpa / panel.

Sen vet du hur den går på igen Thumbs up