Forum - Golf 4 (98-04) - Fråga om jazzblå m.m

KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik
Mån 02 apr 2012 18:55 Svara med citat
Lite dum fråga jag vet men för att vara helt säker så frågar jag väl då Rolling Eyes Är det samma färg på dessa två bilar bortsett från att en av dom verkar nyrekondad?

Den fina bilen kostar 49900kr (15499mil)och den skitiga 23000kr (18499mil)men då det var lite fix på den andra för att få den nästan lika fin som den dyra så undrar jag hur skulle ni ha gjort?

Köpt den dyra och känt er nöjda eller köpt den för 23000 och fixa de småfel som den har?
Räknade ut att med kamremssats, vattenpump och bromsskivor så blir det 26000-27000 exkl. rekond och nerlackering, ditecs behandling kostar från 3800kr inkl. moms. Men samtidigt så har ju den dyra bilen en riktigt fin inredning, grå/svart sportig tyginredning Think

Bild Bild

MVH Niclas
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Mån 02 apr 2012 20:14 Svara med citat
Båda bilarna har garanterat något fel av något slag

bilhandlara är duktiga på att göra så att ser fin ut inför en försäljning, lurt att köpa en så gammal bil av en bilhandlare

den privata är som den brukar vara i realitetetn, skitig som vid normal anvädning

den för 23.000:- är klart mest prisvärd och det som byts ut blir som nytt

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
KINGEN
Tis 03 apr 2012 13:36 Svara med citat
Ok, tänkte eftersom röda bilar brukar kunna ha en väldig skillnad i lacken, så jag trodde det var lika här Smile
vw___tompa
Golf 4 GTI Turbo 99a Ort: Borlänge
Tis 03 apr 2012 20:17 Svara med citat
Jag hade köpt den billigare. Finns inget som försvarar det priset på den "fina". Har själv en 00a med akl motor som jag köpte för 30 för ett år sen då hade den gått ca 16000mil med nybytt k-rem och diverse annat plus. Dock så får man alttid grejja med gamla bilar. Vilken du än köper så är det bra bilar.

\\Tompa
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Tor 05 apr 2012 21:39 Svara med citat
Köp billigare ! jazzblå är nice Wink fint med pearl inte alls trist lack som många säger

.....privat liv.....
KINGEN
Lör 07 apr 2012 11:02 Svara med citat
Var och kollade på den billigare men det var fler fel på bilen än vad det stod i annonsen så det vart inget köp Sad

Men måste fråga en sak, finns varianten i den ljusgröna metallic-lacken som vanliga golfen finns i ? Smile
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 07 apr 2012 11:17 Svara med citat
KINGEN skrev:
Ok, tänkte eftersom röda bilar brukar kunna ha en väldig skillnad i lacken, så jag trodde det var lika här Smile

Kontakta en VAG-handlare och be dem kolla upp färgerna via regnummer.

Röda och blåa färger innehåller kopparpigment som gör att de bleks snabbare, speciellt om man inte sköter dem.
candyweiss
Lör 07 apr 2012 11:40 Svara med citat
KINGEN skrev:
Var och kollade på den billigare men det var fler fel på bilen än vad det stod i annonsen så det vart inget köp Sad

Men måste fråga en sak, finns varianten i den ljusgröna metallic-lacken som vanliga golfen finns i ? Smile

Menar du denna ljusgröna http://www.blocket.se/horby/Volkswagen_Golf_TDI_110Hk_Highline_3879770 1.htm?ca=23_10&w=1&last=1
vw___tompa
Golf 4 GTI Turbo 99a Ort: Borlänge
Lör 07 apr 2012 13:00 Svara med citat
Du menar Cosmic green LA6P är färgkoden. Tror inte den finns på varianten. Inte just la6p finns en annan nyans, lite mörkare. Rätta mig om jag har fel.

\\Tompa
KINGEN
Lör 07 apr 2012 13:04 Svara med citat
vw___tompa skrev:
Du menar Cosmic green LA6P är färgkoden. Tror inte den finns på varianten. Inte just la6p finns en annan nyans, lite mörkare. Rätta mig om jag har fel.

Ja den färgen/färgkoden är det, har för mig att jag såg en variant med den färgen när jag passerade Motala på vägen hem från Elmia igår Smile Satt ju och körde så kunde inte se hela bilen bakom buskagen men tyckte den såg längre ut än vanliga golfen så trodde det var en variant, tänkte nästan vända bara för att vara säker Laughing
candyweiss
Lör 07 apr 2012 13:29 Svara med citat
Kanske var en Passat du såg Confused Är det en mk4 du letar efter?
Ska hålla ögonen öppna Shocked
KINGEN
Lör 07 apr 2012 19:49 Svara med citat
candyweiss skrev:
Kanske var en Passat du såg Confused Är det en mk4 du letar efter?
Ska hålla ögonen öppna Shocked

Sjyyst men den blåa som är högst upp på bilden är ju blek som många andra jazzblåa, går det att polera upp hos ditec eller blir en så matt lack förstörd? Den i länken är lika men har highlineutr. vilket gör att jag är mer köpsugen på den, såg att den kom ut samma dag som jag åkte och kollade på den billiga bilen Smile

http://www.blocket.se/stockholm/Volkswagen_Golf_Variant_2_0___0___KONT ANT_39590660.htm?ca=6&w=3