Forum - Offtopic - Jag ska flytta! Men vart?

palovaara
Golf 2 låg Ort: Sandviken
Tis 29 maj 2007 23:55 Svara med citat
Jag bor nu i sandviken..
allt jag gör är att leka med bilen, tjejen och hunden..
jobbar och sliter.. men har bara jobb i 1 månad till..

Vart finns det stort utbud på jobb?
Utbildad snickare..
Blasse
Golf 2 Country -90 Ort: Falun
Ons 30 maj 2007 11:53 Svara med citat
jadu, Du kan alltid kolla med Byggpartner i Falun, dom behöver nog folk. iaf värt att kolla upp Very Happy sen är det jue en trevlig stad att bo i Very Happy
GabberPelle
Golf 4 Golf R32 Ort: Markaryd
Ons 30 maj 2007 14:47 Svara med citat
Som snickare hade jag nog satsat på någon hamnstad, rika brukar samla sig dit och då kan du ju alltid käna en hacka på svartjobb hos societeten och ta ut massa av dollar för kvalle..Regular Smiley Har många hantverkspolare här i hallands/ småland/ skåne som gör detsamma. Hur det ser ut på jobb sidan kan jag ej svara på, men att kolla ams och sortera efter län och yrke kan kanske ge en fingervisning. Lycka till, aldrig kul att stå utan jobb. Särskillt med en dyr hobby som bilar.. MVH Pelle

Good friends bail you out of jail but a true friend will be next you saying that was fucking awesome
onk
Golf 3 Ort: Västervik
Ons 30 maj 2007 23:04 Svara med citat
NORGE! Dom skriker ju efter folk inom alla områden. Ska dit i sommar och tjäna lite pengar Razz

Vill du inte dit, så ja. Hamnstäder. Här i Västervik byggs det så det knakar Dancing

Vem faan är Huset?
elvenman
Donator 200 Golf 4 V6 4motion -01 Ort: Mora
Tor 31 maj 2007 9:20 Svara med citat
onk skrev:
NORGE! Dom skriker ju efter folk inom alla områden. Ska dit i sommar och tjäna lite pengar Razz

Håller med! Grannen är där måndag-torsdag och har äckligt bra betalt.

Visst det är dyrt med mat och sånt, men det är väl bara att ladda upp med matlådor.

Active: Golf V6 4motion highline -01 Silver metallic
Inactive: Buggy på en kortad -69:a-platta
Prexos
Ingen VW Ort: Kumla
Tor 31 maj 2007 18:51 Svara med citat
ja norge om man är pengakåt... annars är det nog bara kolla på arbetsförmedlingen vart de söker flest snickare Wink

Tidigare Golf II Manhattan -90 ägare, kör Hyundai Accent -06 nu mera ..
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 31 maj 2007 19:21 Svara med citat
Jönköping is teh place to be.

mk2 vr6
onk
Tor 31 maj 2007 19:44 Svara med citat
mellowd skrev:
Jönköping is teh place to be.

"Praise the lord"

Sveriges jerusalem Laughing

(ska förövrigt dit på lördag)

Vem faan är Huset?
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 31 maj 2007 20:19 Svara med citat
skit i alla kristna. det finns vettiga människor också: P

Jaså?
Coop 20:00 träff. Razz

mk2 vr6
Rodban
Golf 2 G60 -91 Ort: Jönköping
Tor 31 maj 2007 20:54 Svara med citat
pecic mellowd!jönköping is da shit!
märks inte så mycke kristet här?haha
BTW mötte på coop?ja kommer!haha
ska faan kolla närmare på din bil då mellowd!
/Rob
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 31 maj 2007 20:57 Svara med citat
tss, den kommer stå hemma Razz men du får gärna spana in rallybilen Wink
Fick ju fel bromsbelägg så nu står han utan bromsar. Kommer inte hinna få nya.
Hoppas på att få de innan bugrun Razz
Vet inte ens om jag hinner upp till coop. men det tror jag. vi ska ju byta växellåda på olles golf.

mk2 vr6
palovaara
Golf 2 låg Ort: Sandviken
Tor 31 maj 2007 21:51 Svara med citat
Ser ut som att de blir flytt neråt i landet.. så nya kompisar sökes..

ska gärna ha lite dålig humor..
dricka sprit och duktig på tv spel är ett plus.
hällst inga som vill spöa mig var och varannan dag..

tack Very Happy

teamduja.se
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Fre 01 jun 2007 16:32 Svara med citat
vart är neråt? ;(

mk2 vr6
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund
Fre 01 jun 2007 18:28 Svara med citat
Norge tjänar man fina pengar i men man ska ha råd att leva också och det är tämligen dyrt där. Vill man stanna en längre tid kanske det inte är ett ultimat ställe.

Ett gott tips är ju att bo i Skåne i närheten av bron och pendla till Danmark där lönerna är högre. Något som många danskar själva kommit på. Lev billigt i Sverige, arbeta och tjäna pengar i Danmark. Smile

Vidare så är det ju nära till kontinenten härifrån. Kastrup är nära och resten av Europa ligger bara ett stenkast bort. Det är visserligen bara ett stenkast till Europa från norrland också för där kastar man tydligen sten djävligt långt. Wink

"Jo..han por para ett stenkast port...4 miiiil, alldeles runt knuten." Very Happy

I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
golfabjorn
Fre 01 jun 2007 18:31 Svara med citat
mellowd skrev:
vart är neråt? ;(

Haha, ja just. Neråt från Sandviken blir ett hiskeligt stort spann. Smile

I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
onk
Fre 01 jun 2007 23:38 Svara med citat
golfabjorn skrev:
Norge tjänar man fina pengar i men man ska ha råd att leva också och det är tämligen dyrt där. Vill man stanna en längre tid kanske det inte är ett ultimat ställe.

Ett gott tips är ju att bo i Skåne i närheten av bron och pendla till Danmark där lönerna är högre. Något som många danskar själva kommit på. Lev billigt i Sverige, arbeta och tjäna pengar i Danmark. Smile

Vidare så är det ju nära till kontinenten härifrån. Kastrup är nära och resten av Europa ligger bara ett stenkast bort. Det är visserligen bara ett stenkast till Europa från norrland också för där kastar man tydligen sten djävligt långt. Wink

"Jo..han por para ett stenkast port...4 miiiil, alldeles runt knuten." Very Happy

Skönt då att boende och 4000:- till mat + milersättning ingår dit jag ska Wink

Vem faan är Huset?
golfabjorn
Lör 02 jun 2007 0:45 Svara med citat
Onk: det låter sjukt trevligt. Smile)