Jag har en Golf Bluemotion -08 som gått lite över 4000 mil och nu har hjullagret på höger framhjul pajat.
Var på en Vw-verkstad som provkörde bilen i fredags och han sa direkt att det var hjullagret som hörs.
Han sa att det sitter två hjullager på varje ställe och att man byter inte bara lagret utan hela paketet med abs givare så det kostar en liten slant.
Är det någon som vet hur mycket det kostar att byta hjullager fram på en Golf 5:a?
Tack för snabba svar.
Jag frågade i fredags på en lokal Vw.verkstad vad det skulle kosta att göra jobbet hos dom. Dom ville ha 4690 kr vilket jag tyckte var i högsta laget. Var i kontakt med en annan icke Vw-verkstad, 2650 kr.
Det löna sig att kolla på andra ställen än märkes verkstad när det gäller såna här saker.
Vet även att han är över 3000 kr billigare på att byta en tutbo till en Volvo D5, min bror har en som gav upp.
Det stämmer, själva delen kostar 1700 kr men det är kostnaden på själva jobbet som är den stora skillnaden.
Vw-verkstaden ville ha 2200 kr plus moms för bara jobbet men den andra verkstaden ville ha 500 kr med moms.
Vet tyvärr inte hur det kunde vara en sån stor skillnad och det förstod inte han på den andra verkstaden där jag gjorde jobbet.
Skönt att ha en bra verkstad som inte kostar skjortan att göra sådana här jobb.
Jag har bytat 2 hjullager på min golf, 1700kr st men där sitter inte absgivaren utan "kransen" som absgivaren läser av. Bytade dom själv, ganska lätt operation.