Forum - Golf 3 (92-99) - 1.8 insprutare går dåligt när den blir varm.

kc
Golf 1 1.6 -75 taksänkt Ort: Vaggeryd
Tor 01 dec 2011 20:19 Svara med citat
Har en golf 3 96a med 1.8l insprutare.
Har problem med att den går dåligt när den blir varm. Den går ojämnt och ryckigt blir orkeslös går både dåligt på låga och höga varv och dricker ganska mycket soppa.
Startar alltid lätt varm som kall.
Det jag bytt och kontrollerat hitintills är.
Nya stift, nytt fördelarlock, ny rotor, ny tempgivare. även tagit ett par tändkablar från en annan golf som fungerar felfritt. Har kontrollerat så att kamm och tändning står rätt och allt stämmer. har gjort komptest som visade jämna och bra siffror.
Någon som har tips på vad det kan vara? ska byta lamdasond i helgen men tror inte den orsakar så stora fel.

Eller någon som bor i närheten av Jönköping som har en mk3 med 1.8liters insprutare som man kan testa lite delar ifrån.

Pray hoppas någon har en bra lösning!

-----------------------------------------------------
Svetsar prylar på beställning.
kc
Golf 1 1.6 -75 taksänkt Ort: Vaggeryd
Sön 04 dec 2011 20:28 Svara med citat
Ingen som har någon ide?
testade med en annan tändspole i helgen utan något positivt resultat..
ska göra ett test o spruta startgas i veckan och se om det finns några små läckage..

-----------------------------------------------------
Svetsar prylar på beställning.
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal
Sön 04 dec 2011 21:02 Svara med citat
Har bilen LMM? verkar vara ett vanligt fel.
tjibynn
Golf 1 GTi - 84 Ort: Västervik
Mån 05 dec 2011 8:28 Svara med citat
Den har nog ingen LMM..

men jag hade samma problem.. o skulle säga avgasdelen.. förmodligen Katalysatorn (ev. lambda).. min blev mkt rappare när jag bytte min kat..
johanssons1991
VW Vento 1,8 Ort: Tibro
Tor 05 jan 2012 0:05 Svara med citat
Har en vento 94 1,8 ( motorkod ABS ) med centralinsprut på och hade samma problem, köpte då ett annat spjällhus på skroten å bytte hela skiten sen har de gått som en klocka Smile
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Tor 05 jan 2012 12:20 Svara med citat
Jodå, det kan mkt väl vara lambdasonden som bråkar med dig, har den pajat och ger konstant ström så kan bilen gå bra kall och börja gå sämre när du får temp på motorn.

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"