screcers
Golf 3 CL -95 Ort: Hudiksvall |
| Lör 07 jan 2012 15:47 |
|
Hej, har ett problem då man lägger in driven så växlar den upp till 2an sen då 3an ska in så börja den slira eller nått de händer iaf inget. Börja de riva runt den för att leta läcka på servo olja se då kablarna till lådan att de har legat mot karossen så en kabel är helt av den kabeln går till grå kontaktstycke grön och röd ä kablarna vad är det för givare som sitter där? kan det vara felet? tänkte först att de var backljus kontakt men de lyser då man lägger in den. någon som vet av ett el-schema? alt kan säga va det är snabbt.
Golf 3 1.8i 95
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Lör 07 jan 2012 16:33 |
|
Lite mer exakt vart sitter kontakten finns ett par olika kontakter på lådan Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
screcers
| Lör 07 jan 2012 16:40 |
|
| darkien skrev: | | Lite mer exakt vart sitter kontakten finns ett par olika kontakter på lådan |
mitt på lådan om man tittar ner, brevid "konsollen" eller järn bläcket som håller i de andra kontakterna. sitter närmas mot kylares håll. Såg på laga.se vissa hade inte den kontakten medans andra har.
|
|
Dennis65
Golf 3 CL 1.8 -95 aut. Ort: Falkenberg |
| Sön 08 jan 2012 21:04 |
|
| Vilken låda är det? finns det 3 eller 4 sladdar med kontakter till lådan? kan du kolla efter betäckningen på lådan? står på 1:a sidan i serviceboken.
|
|
Dennis65
| Sön 08 jan 2012 21:12 |
|
Är det kablarna på den kontankten längst ner på bilden?
|
|
Dennis65
| Sön 08 jan 2012 21:17 |
|
| Har du kollat oljenivån ? är det sticka på din låda?
|
|
screcers
| Mån 09 jan 2012 6:15 |
|
| Dennis65 skrev: |
Är det kablarna på den kontankten längst ner på bilden? |
Nej det är det ej det är ovan för den avlånga, fast på denna sitter det ingen på fast det göre på min
|
|
screcers
| Mån 09 jan 2012 6:17 |
|
| Dennis65 skrev: | | Har du kollat oljenivån ? är det sticka på din låda? |
Då jag köpte bilen så hade ägaren bytt olja, nepp ingen sticka. Vart kikar man då olje nivån?
|
|
Dennis65
| Mån 09 jan 2012 16:01 |
|
Jag hittade en bra sida på nätet men kommer inte ihåg var nu.
Man lossar i alla fall bottenpluggen (som inte är någon avtappningsplugg) utan där går ett rör upp i lådan som oljan siprar ut igenom när rätt nivå är uppnådd.
Du ska ha motorn igång och P-läge i , när oljan blir runt 40 grader varm så ska det börja droppa olja om du har rätt nivå.
jag ska se om jag hittar sidan jag läste detta på senare, hinner inte nu, ska ut i verkstan igen
|
|
screcers
| Mån 09 jan 2012 20:20 |
|
| Dennis65 skrev: | Jag hittade en bra sida på nätet men kommer inte ihåg var nu.
Man lossar i alla fall bottenpluggen (som inte är någon avtappningsplugg) utan där går ett rör upp i lådan som oljan siprar ut igenom när rätt nivå är uppnådd.
Du ska ha motorn igång och P-läge i , när oljan blir runt 40 grader varm så ska det börja droppa olja om du har rätt nivå.
jag ska se om jag hittar sidan jag läste detta på senare, hinner inte nu, ska ut i verkstan igen  |
Okej, jag test körde bilen igen nu. Gick bara upp på tvåan ändå så inget med den kontakten kunde ha nått me att göra. Så någon som ha en ide va som kan vara fel?
|
|
Dennis65
| Mån 09 jan 2012 20:52 |
|
Hade förra ägaren bytt olja själv?
blev det riktigt gjort? rätt oljenivå?
jag tycker att du ska kolla oljenivån.
|
|
screcers
| Mån 09 jan 2012 20:59 |
|
| Dennis65 skrev: | Hade förra ägaren bytt olja själv?
blev det riktigt gjort? rätt oljenivå?
jag tycker att du ska kolla oljenivån. |
Jo själv hade han enligt vv instruktioner vad han iaf sa åt mig,
Men var sitter pluggen tittade lite snabbt hitta en stump rör med lock på där vissa har oljestickan är de där man ska kika då eller är de bakom allt under? Hittar inge info hur man gör.
|
|
Dennis65
| Tis 10 jan 2012 5:57 |
|
Den stumpen med lock är påfyllnings-röret.
Pluggen för att kolla nivån sitter under.
Du får ta bort en skydds-plåt för att komma åt den.
|
|
screcers
| Tis 10 jan 2012 6:13 |
|
| Dennis65 skrev: | Den stumpen med lock är påfyllnings-röret.
Pluggen för att kolla nivån sitter under.
Du får ta bort en skydds-plåt för att komma åt den. |
Okej, får ta och kika på de ikväll då. vad ska de annars vara för olja i den? Aft?
|
|
Dennis65
| Tis 10 jan 2012 6:55 |
|
Vet ej. håller själv på att ta reda på det.
Mekonomen har en har jag sett.
|
|
screcers
| Tis 10 jan 2012 12:55 |
|
| Dennis65 skrev: | Vet ej. håller själv på att ta reda på det.
Mekonomen har en har jag sett. |
Aha okej, få kika å se
|
|