Forum - Golf 3 (92-99) - Normal viloström?

Johan_mk1
Golf 3 2,0i Gl 96 Ort: Ludvika
Mån 09 jan 2012 23:49 Svara med citat
Tja!

Har en Golf 3 från 96 som jag har lite funderingar över, framför allt det med viloströmmen och vad som är normalt?
Den har ett hemma gjort larm (tror jag, inte jag som gjort det) och en annan stereo i sig. Jag har tagit av plus polen och mätt strömmen med min multimeter inställt på "10ampere" och fick resultatet 0,17. Så kopplade jag in bas å slutsteg och drog kablar till det och mätte igen på samma sätt och fick 0,19. När jag drar ut säkringen från radion sjunker detta till ungefär 0,12 och när jag drar ut säkringen för innerbelysning, färddator osv så går den ner till 0.00.

Låter detta normalt och helt acceptabelt eller är det nått jag bör felsöka?

Samt nu när jag kopplar på multimeterna slår det till en gnista och den mäter upp till 1ampere men sjunker rätt snabbt ner till 0,19. Samtidigt blinkade ena blinkersen till samtidigt en gång Think
Nått som låter bekant?

MVH// Johan
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 10 jan 2012 18:28 Svara med citat
Radion o färddata har alltid en minnesström o sen klockan tar alltid ström samma sak larm så du får aldrig en bil helt strömlös förutom när du tar av en batteripol så de där låter inte som nå onormalt

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Johan_mk1
Lör 14 jan 2012 15:27 Svara med citat
Jo jag vet att jag inte får den strömlös, men säg såhär.
Om den drar 0,2ampere hela tiden så blir ett 62 ampere timmars batteri slut på 310 timmar, dvs 2veckor. Är det ens realistiskt? Om jag nu inte räknat helt åt helvete Whistle
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 14 jan 2012 15:50 Svara med citat
Venton har stått nu 5 veckor totalt orörd med batteriet på o den e stendöd nu o då e de bara klocka o färddata som e inkopplat o kan ta ström

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Johan_mk1
Lör 14 jan 2012 16:04 Svara med citat
Okej, få får man tacka för svar! Smile

MVH
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Lör 14 jan 2012 16:22 Svara med citat
Absolut inget oroa sig för ! under vad som är toleransnivå

.....privat liv.....