Forum - Golf 3 (92-99) - Orginal domkraft - får man under biltemas pallbock?

VwGurra
Golf 3 1.8 -97 Ort: Linköping
Tor 12 jan 2012 17:20 Svara med citat
Hej!

Någon som vet om man får under biltemas pallbock med vanlig orginal domkraften? eller måste man köpa en sådan som lyfter 2 däck?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Lyft verktyg/Pallbock-15-ton-151098/

tack!
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 12 jan 2012 21:20 Svara med citat
Nix inte så pass du kan palla på vettigt sätt dessutom skulle ja defenetivt inte krypa under me bocken o palla med att enbart ha hissa bilen med originaldomkraft ja byter inte ens däck med den om de inte är efter vägen dvs

har du tänkt mecka med bilen rekomenderar ja att iaf minst skaffa dej en http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Lyft verktyg/Garagedomkraft-2-ton-15826/ plus 2 pallbockar om du ska va under bilen

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
VwGurra
Fre 13 jan 2012 10:37 Svara med citat
Okej, vart skall man sätta pallbocken? balken där bak? eller där man hissar upp bilen? lite smallt där kan jag tycka.
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Fre 13 jan 2012 10:47 Svara med citat
Ja använder originalaren.. Känns som de är lögn i helvetet att hitta lämpig plats för pallbockar. Testa en gång att sätta den på balken som bakre länkarmsfästet sitter på. Den börja ge vika å bukta inåt.

Ded är en av de stora anledningarna till att ja lämnar in om de är nåt under bilen, till skillnad från Goffe 2an verkar de inte finnas nåra vettiga lyftpunkter/pallpunkter.

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
VwGurra
Fre 13 jan 2012 16:22 Svara med citat
Hmmm, det måste väl finnas någon bra punkt att ställa 2 pallbockar på, har inte lust att rostskydda bilen på en verkstad direkt
darkien
Fre 13 jan 2012 17:24 Svara med citat
Bak pallar jag alltid under bakaxelbalken eller bakaxelns infästningar o fram pallar jag vid bakre bulten till bärarmarna

Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Fre 13 jan 2012 18:14 Svara med citat
Använde original domkraften i somras när jag rostskydda Anxious

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
BamseHagman
Golf 3 GTI 8V Edition Ort: Karlstad
Fre 13 jan 2012 18:50 Svara med citat
Petta skrev:
Använde original domkraften i somras när jag rostskydda Anxious

Den är kaxig! Very Happy
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Fre 13 jan 2012 20:51 Svara med citat
BamseHagman skrev:
Den är kaxig! Very Happy

Nej, det är dumt! Lite mer rädd om livhanken borde man vara Rolling Eyes

Annars som darkien skriver, inga problem alls med pallbockar.

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal
Fre 13 jan 2012 23:24 Svara med citat
Hah, det första som åkte ur bilen när jag köpte min var domkraften. Konstig och ytterst osäker sak...
darkien
Lör 14 jan 2012 0:11 Svara med citat
Ja folk som vart under bilen med enbart lyft med originaldomkraften vet att de rasar bara en ggn sen e man bekymmerfri efter de... visseligen liggandes i en träfrack tre meter ner men endå Wink

ja är aldrig under en bil utan att säkrat me pallbock numera då ja tillhör den lyckliga skaran som testat ligga under en bil som rasat men undkommit träfracken
skulle BARA under o dra ett klammer o de va nog så tight o komma under så ja hissa den en liten bit me domkraft o åla under hinner höra ett psssss sen kom bilen ner...... undkom med enbart tre brutna revben men den känslan o tankegång vill ja aldrig mer uppleva
visseligen va de ingen originaldomkraft ja hade uten en stöddig verkstadsdomkraft som tappa trycket