VwGurra
Golf 3 1.8 -97 Ort: Linköping |
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
VwGurra
| Fre 13 jan 2012 10:37 |
|
| Okej, vart skall man sätta pallbocken? balken där bak? eller där man hissar upp bilen? lite smallt där kan jag tycka.
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
| Fre 13 jan 2012 10:47 |
|
Ja använder originalaren.. Känns som de är lögn i helvetet att hitta lämpig plats för pallbockar. Testa en gång att sätta den på balken som bakre länkarmsfästet sitter på. Den börja ge vika å bukta inåt.
Ded är en av de stora anledningarna till att ja lämnar in om de är nåt under bilen, till skillnad från Goffe 2an verkar de inte finnas nåra vettiga lyftpunkter/pallpunkter. I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
VwGurra
| Fre 13 jan 2012 16:22 |
|
| Hmmm, det måste väl finnas någon bra punkt att ställa 2 pallbockar på, har inte lust att rostskydda bilen på en verkstad direkt
|
|
darkien
| Fre 13 jan 2012 17:24 |
|
Bak pallar jag alltid under bakaxelbalken eller bakaxelns infästningar o fram pallar jag vid bakre bulten till bärarmarna Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
| Fre 13 jan 2012 18:14 |
|
Använde original domkraften i somras när jag rostskydda I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
BamseHagman
Golf 3 GTI 8V Edition Ort: Karlstad |
| Fre 13 jan 2012 18:50 |
|
| Petta skrev: | Använde original domkraften i somras när jag rostskydda  |
Den är kaxig!
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Fre 13 jan 2012 20:51 |
|
| BamseHagman skrev: | Den är kaxig!  |
Nej, det är dumt! Lite mer rädd om livhanken borde man vara
Annars som darkien skriver, inga problem alls med pallbockar. "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal |
| Fre 13 jan 2012 23:24 |
|
| Hah, det första som åkte ur bilen när jag köpte min var domkraften. Konstig och ytterst osäker sak...
|
|
darkien
|