Hej. Har bytt toppackning på en bil som jag köpte med trasig toppackning. Har bytt toppackning och planat toppen men den vägrar starta. Jag funderar på om det har hänt något mer allvarligt med den. Det låter som det är dåligt komp i den. Har fräst ventilerna och funderar på om ventilerna inte sluter tätt, det är ju hydrauliska lyftare så man behöver väl inte justera dom? Det kommer soppa och gnista finns och man hör ibland att den vill tända. Kanske dags att byta motor.
Ta komp prov . hur mycket har du sänkt ventilsäte ?? har du även slipat ventilerna åxå ??? hade samma fel på min åxå det löste jag igenom att mäta på en orginal topp tog hur kamaxel och hydrallyftare och mätte ner till skaftet på ventilen och gjorde lika på den toppen jag hade på bilen och det var lite skillnad så jag tog av toppen och slipade av skaften på ventilen och la skims under ventilfjädrana sen hade jag komp och den startad
Kapp packningen är ny, då chansar jag på att den fungerar igen. Finns det nån vänlig själ som vet hur långt det ska vara mellan kamlager och toppen på tryckarna?