Forum - Golf 4 (98-04) - Centrallås installera Fjärrstyrt

Anton900
Golf 4 GTI -98 Ort: Hultsfred
Tor 12 jan 2012 20:04 Svara med citat
Hej!
Nu är det så att på min Golf GTI -98 så går det funkar inte centrallåset från förardörren utan bara förardörren låses upp. Men när man låser upp från passagerardörren så låses hela dörren upp. Kan man installera ett larm och kunna låsa upp hela bilen med hjälp av ett knapptryck för att undvika behöva gå runt och låsa upp bilen? Eller måste jag göra något mer?

Larmet är detta: http://www.vikinglarm.se/billarm/1-vags/nytt-lagre-pris!---billarm-med -motorfjarrstart,-stot--och-rorelsesensor-samt-centrallasstyrning/c2/p 246/

MVH Anton
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Tor 12 jan 2012 20:11 Svara med citat
Varför inte bara byta låskista på förasidan ? kan inte heller rekomendera dessa billiga larm utan välj så fall ett auktoiserad larm som tex defa eller carguard vilket jag föredra montera om ja får välja. som sagt har du med all säkerhet fel på låskistan då komfortstyrningen sitter i denna. finns beg eller ny för runt 1500 på Vag

.....privat liv.....
Anton900
Tor 12 jan 2012 20:14 Svara med citat
Problemet är ju att vill komma undan så billigt som möjligt eftersom jag studerar och inte har hur mycket pengar som helst
tobbe80
Tor 12 jan 2012 20:38 Svara med citat
Som sagt då är det mer ekonomiskt fixa en beg låskista från skroten ! billiga skit larm som falsklarmar och strular ger jag inte mkt för. nä se till fixa låset som det ska va, även om du extrar montera fjärrlarm så kräver detta att orginal kista funkar då du kopplar in dig genom befintliga system som finns, är som sagt mkt troligt kista som är kass och då har du inte med dig styrsignalerna riktigt och kan ge falsklarm mm iom den kassa kistan indikerar öppet läge eller stängt och självlåser bilen med tex nycklar i

.....privat liv.....
Anton900
Tor 12 jan 2012 20:44 Svara med citat
Tack för informationen.
hur lätt är det att byta låskista då?
krävs det inget byta av nyckel eller sådant?
tobbe80
Tor 12 jan 2012 22:59 Svara med citat
Du får demontera dörrklädseln, sen lossa dörrplåten för byta, lite små pill men inget som man inte fixar själv. byta nyckel mm krävs inte

.....privat liv.....
jonazzz
Golf 5 GTI Ort: Göteborg
Fre 13 jan 2012 9:14 Svara med citat
Har själv Defa, mkt bra larm. Att byta låskista själv är inget jag rekommenderar om du inte vet vad du gör. Lite pill, jovisst. Många svordomar och en förstörd helg skulle jag vilja säga. Razz
tobbe80
Fre 13 jan 2012 10:57 Svara med citat
Så stort jobb är det inte byta en kista ! Tar tag för ny börjaren klart men spec avancerat är det inte att man inte klara det själv

.....privat liv.....