Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal |
| Fre 13 jan 2012 13:57 |
|
Golfen har nu på sistonde blivit riktigt trögväxlad. Speciellt vid start på morgonen. 1 kan man ibland ej få i. Samma sak med Backen. Och 2'an vill inte "hela vägen"
3,4,5 fungerar helt okej och är smidiga att få in.
nån som har haft samma erfarenhet av detta eller kan leda mig åt rätt håll?
|
|
dannejanne
Golf 3 1.6 -97 Ort: Örebro |
| Fre 13 jan 2012 14:01 |
|
Börja med att byta växellådsolja. Rekommenderar Redline MT-90. Du behöver 2 liter. Kostar 220kr/l på mekonomen. Det är det värt då får du kvalitetsolja.
Samt smörj upp alla små leder som går från växelspak till låda med ordentligt med fett. 2'an är väl vanlig tror jag att den blir trögare med tiden. Det är den lite på min med även efter olje byte.
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Fre 13 jan 2012 20:55 |
|
Kan ochså rekomendera Redline MT90, kör det i min och blev stor skillnad efter byte. "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal |
| Fre 13 jan 2012 23:21 |
|
| Då kommer ultimata frågan från en helt nybörjare angående motor och låda. Vart sitter skruven för att rensa ur den gamla och var sitter påfyllningshålet?
|
|
krillebus
| Lör 14 jan 2012 0:52 |
|
Avtappnings pluggen sitter under lådan, du ser den om du kollar under bilen.
Påfyllningen sitter på vänster sida om lådan, hissa upp bilen, lossa däcket, alltså på passagerar sidan, så ser du bulten där på sidan om lådan. "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
| Lör 14 jan 2012 1:57 |
|
Redline mt90 eller mobil vs200 är vettiga oljor för vwlådorna.
Avtappningsplugg sitter under på diffhuset och är en insex 17mm.
Påfyllnad sitter som krille säger på sidan, går också finfint att fylla på genom hastighetsmätaren eller backgivaren om så önskas
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
krillebus
|