Malin 1
Golf 4 1,6-00 Ort: Kumla |
| Tor 12 jan 2012 19:19 |
|
Kan inte larma bilen länge nyckeln reagerar inte när jag trycker på låsknappen vad tror ni felet är
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Tor 12 jan 2012 19:39 |
|
Testa synca fjärrsändaren, står i instruktionsboken kan även hända den tappat kodningen av olika orsaker då kan en ny inkodning på verkstad krävas. kan även va så simpelt som batterit är slut eller att sändarn är kass
|
|
Malin 1
| Fre 13 jan 2012 18:14 |
|
| V ihar kollat lite idag bytt batterier och så men det funkar inte provade elhissarna märkte då att dom funkar inte heller
|
|
tobbe80
| Fre 13 jan 2012 19:43 |
|
| Så bilens fjärrlås funkar inte och inte heller elhissarna ? inte på nån dörr eller viss dörr dom inte fungerar på ? låter som du kan ha en kortslutning i komforten så fall, vågar inte säga vilken säkring det ev kan va eller ev fel då det är svårt ställa en diagnos utan göra en felsökning direkt på bilen vilket är mkt lättare än gissa.
|
|
Malin 1
| Fre 13 jan 2012 20:26 |
|
| Det fungerar inte på någon dörr,konstigt funkade igår morse hade bilen inne för byte av kamrem sen när jag kom hem så gick det inte att larma bilen kan väl inte tro att kamrems bytet har något med detta att göra
|
|
Malin 1
| Lör 14 jan 2012 13:27 |
|
Två säkringar var brända nu funkar det igen
|
|
Harko
Golf 4 ,Audi B7, mk3 Ort: Stockholm |
| Lör 14 jan 2012 21:39 |
|
Eftersom den här tråden är angående larm så måste jag fråga
min ena larmdosa funkar inte, det låter från larmdosan men inget händer, den har funkat tidigare
larmdosan som inte funkar är väldigt sällan använd
kan den ha tappat kontakten ?
det är cargard jag har
|
|
tobbe80
| Lör 14 jan 2012 21:56 |
|
| Kan va batteri som är kass, men troligt är den kan tappat kodningen, testa att koda in den igen, slå av och på tändningen 5 gånger i följd och låt den va på 5e gången, larmlampan blinkar då och då ska du trycka på sändaren direkt så är den kodad igen
|
|
Harko
Golf 4 ,Audi B7, mk3 Ort: Stockholm |
| Lör 14 jan 2012 22:01 |
|
Tack ska testa det imorn, batteriet är bytt
| tobbe80 skrev: | | Kan va batteri som är kass, men troligt är den kan tappat kodningen, testa att koda in den igen, slå av och på tändningen 5 gånger i följd och låt den va på 5e gången, larmlampan blinkar då och då ska du trycka på sändaren direkt så är den kodad igen |
|
|