Forum - Golf 4 (98-04) - Styrservo problem

KoBo_83
Golf 4 V6 4-Motion Ort: Kumla
Ons 04 jul 2012 13:27 Svara med citat
På väg till jobbet idag märker jag att de låter från servon eller i alla fall när jag svänger. Och nu när jag åker hem så känner jag att den börjar bli trögare och trögare och nu har den slutat fungera. Nån som vet vad som kan ha hänt? Är de servopumpen som gett upp eller? Kan de vara enkelt som lågt med vätska eller nåt sånt?

Help![img][/img]

// Benny
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Fre 06 jul 2012 13:52 Svara med citat
Kolla efter läckor till att börja med! Vätska försvinner inte bara så där

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
KoBo_83
Fre 06 jul 2012 15:59 Svara med citat
Hitta en läcka innanför höger fram hjul.. ser ut som att de läcker från där styrstaget kommer ut?

är de nån kass packning eller va tror ni?

// Benny
Varg78
Golf 4 1.6 -99 Ort: Osby
Fre 06 jul 2012 21:46 Svara med citat
Packbox i styrväxeln som gett upp...

Mekaniker på Svenska EA Bussar i Malmö.
Mekar Setra på jobbet och VW hemma...
KoBo_83
Sön 08 jul 2012 4:28 Svara med citat
Oki hur fixa? gör man de själv eller måste man lämna in? går de att fixa med växeln kvar på bilen eller måste den ner?
finns utbytes packboxar att köpa? vart?

// Benny
Varg78
Golf 4 1.6 -99 Ort: Osby
Sön 08 jul 2012 8:28 Svara med citat
Jag har inte pillat så mycket med styrningen på golf men jag e rätt säker på att du får ta loss styrväxeln från bilen, inte 100 på hur mycket mer som måste loss men om du kan göra det själv eller inte beror väl på din mekarnivå och vad du har tillgång till för verktyg, lyft är nog att rekommendera.

Mekaniker på Svenska EA Bussar i Malmö.
Mekar Setra på jobbet och VW hemma...
KoBo_83
Sön 08 jul 2012 9:16 Svara med citat
Jo det låter väl vettigt så finns det nån där ute som skruvat med servo på en golf? Som vet hur växeln sitter fast hur mangår till väga och så? Som vet hur man byter packboxen kanske till och med?

// Benny
KoBo_83
Sön 08 jul 2012 9:17 Svara med citat
Jo det låter väl vettigt så finns det nån där ute som skruvat med servo på en golf? Som vet hur växeln sitter fast hur mangår till väga och så? Som vet hur man byter packboxen kanske till och med?

// Benny
oliven
Golf 4 1,6 16v Variant -01 Ort: Västerås
Tis 10 jul 2012 12:54 Svara med citat
Kolla om det överhuvudtaget finns några packningssatser att köpa. Kanske får titta på en ny/beg styrväxel på en gång.

Bil: VW Golf 1,6 16v Variant -01
www.conrit.se Fräsning och svarvning
www.facebook.com/conrit