Jompa
Golf 5 1.6 FSI Sportline Ort: Falköping |
| Ons 01 dec 2010 15:12 |
|
Nyinförskaffad Golf (igår) och saknar redan fjärrfunktionen!
Jag har sökt och funnit på ebay.de en hel del som säljer fjärr-kit, dvs 2 fjärrnycklar (typ org där bladet fälls ut), mottagare och det som behövs för installationen..
Ex:
http://cgi.ebay.de/Wechselcode-FUNKFERNBEDIENUNG-VW-Golf-4-Passat-3B-I P621-/200547652666?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item2eb192543a
Om jag förstått det rätt så går man till närmaste låssmed och fräser den nya nyckeln efter den gamla man hade, och vad det gäller "immobalizern" så kan man flytta över glas-ampullen från den gamla nyckeln till den nya?
Är det någon som prövat detta?
(Golf 1.8 Highline, 1999 - vilket säkert kan ha betydelse)
|
|
Åsil
Golf 4 1.6 -00 Ort: Norge |
| Tor 02 dec 2010 9:32 |
|
| Glasampullen kan du bara flytta över, men den brukar sitta klistrad (värm lite)...
|
|
Jompa
| Tor 02 dec 2010 9:54 |
|
| Åsil skrev: | | Glasampullen kan du bara flytta över, men den brukar sitta klistrad (värm lite)... |
Gött!
Vet du om det är svårt att koppla in själva fjärrcentralen?
|
|
Åsil
| Tor 02 dec 2010 13:18 |
|
En CCM hittar du på skroten och den är bara att plugga in efter du plockt ur den gamla (under ratten), därefter ansluter du dom nya kablarna du dragit... Ganska enkelt men tar lite tid.
Dessvärre är det inte så många här som vet någonting om detta, men det finns andra forum dock
|
|
Jompa
| Tor 02 dec 2010 16:13 |
|
Måste jag byta CCM?
I nyckel-kitten ingår en "fjärrmottagare" som ska kopplas in.. Trodde det räckte med den..
Tips på bra forum som vet mer om detta tar jag gärna emot
|
|
Åsil
|
Jompa
| Tor 02 dec 2010 19:02 |
|
Okej så om jag skaffar comfort-styrdonet, ingår radiomottagaren i den då? Så jag kan skaffa en org VW-nyckel som då dock måste kodas in?
Eller är jag helt ute och cyklar...?
|
|
polomannen
Moderator Donator 25
Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm |
| Tor 02 dec 2010 20:46 |
|
Nej det gör den inte....
Och ja nyckeln måste kodas om.
|
|
Jompa
| Tor 02 dec 2010 21:27 |
|
Okej, så jag behöver:
Ebay-nyckel inkl fjärrmottagare
Flytta över glasampullen fr min gamla nyckel till Ebay-nyckel
Lämna in för fräsning hos låssmeden
+
Comfort-styrdonet
Ebay-nyckeln bör väl vara kodad mot fjärrmottagaren som medföljer i paketet? Och glasampullen löser startspärr-problemet?
|
|
ROSSAN
Donator 50
Golf 3 vr6 Ort: Stockholm |
| Tor 02 dec 2010 23:15 |
|
Men vänta här nu, vad jag förstår så är det en komplett fjärrstyrning, alltså måste du koppla in styrboxen som följer med till blinkers ström centrallås, fräsa nyckel ämnet efter org nyckel, flytta över transponder prylen från org nyckel.
Tror inte du kan programera in denna nyckel mot bilens org system även om du byter komfortstyrdonet.
ps säg till om du ska beställa Det är inte farten som dödar, det är smällen. Eller...
It's not the fart that kils, it's the smell!
|
|
Jompa
| Fre 03 dec 2010 10:14 |
|
Lite så tänkte jag också... Varför måste jag byta styrdon när det följer med komplett fjärrmottagare i paketet?
Frågan är också hur jäkla svårt det är att koppla in denna mottagare, ska ske i förardörren om jag förstått rätt.
|
|
Jompa
|
Jompa
| Fre 03 dec 2010 10:59 |
|
Hittade i en tabell:
F 98-00 VW seat skoda 1J0 959 753A /B(ROUID BUTCH) Europe Middle East 433Mhz
|
|
Jompa
|
Jompa
| Ons 08 dec 2010 8:36 |
|
Okej, har insett att det kittet med nyckel + mottagare är för bilar med redan fungerande fjärr-funktion. Kitet gör att du får keyless-entry, dvs du behöver inte låsa upp själv.....
Åter till mitt huvudämne.. För att få fjärrfunktionalitet till mitt centrallås, vad behöver jag göra?
Byta CCM, skaffa en fjärr-nyckel som passar den CCM'en. (Flytta över transpondern + koda in fjärren i VAG-COM).. Vad mer?
|
|
bruksroy
Golf 3 1,6 Ort: Växjö |
|
Jompa
|
bruksroy
Golf 3 1,6 Ort: Växjö |
| Lör 11 dec 2010 18:18 |
|
Hehe, nej. Bara att ta bort dörrsidan tar nog mer än 5 min
Förstår dig, orginalet är helt klart snyggast.
|
|
Jompa
| Mån 13 dec 2010 20:19 |
|
| Ett kit (orginal-kopian med fjärrmottagaren) beställt! Återkommer med resultatet....
|
|
ros_golf88
Golf 2 VR6 -88 Ort: Falun |
|
Jeken
Golf 4 Variant 1.6 2004 Ort: Uddevalla |
| Tis 17 jan 2012 21:57 |
|
| Jompa skrev: | | Ett kit (orginal-kopian med fjärrmottagaren) beställt! Återkommer med resultatet.... |
Hur gick det ??
|
|
VW BORA
Golf 5 1.6 Ort: Västerås |
| Ons 18 jan 2012 21:11 |
|
| Åsil skrev: | En CCM hittar du på skroten och den är bara att plugga in efter du plockt ur den gamla (under ratten), därefter ansluter du dom nya kablarna du dragit... Ganska enkelt men tar lite tid.
Dessvärre är det inte så många här som vet någonting om detta, men det finns andra forum dock  |
frågade förrut på denna forum men folk sa att det var skitana klurigt .som sakt har en bora 1.6 SR modell 2000. ifall det kommer en golf 4 med fjärrstyrt central lås till skroten vad är det exakt jag behöver ? Stor tacksam för hjälp
|
|
oliven
Golf 4 1,6 16v Variant -01 Ort: Västerås |
| Tor 19 jan 2012 19:48 |
|
Vad jag har kunnat läsa mig till så behöver du i princip allt. Comfortstyrdonet, 4 låskistor och nycklar. Sen vet jag inte kabelmattan är lika heller.
Nu får någon rätta mig om jag har fel men det är de jag kunnat läsa mig till på nätet iaf.
|
|