Petrolhead
Golf 2 GT-85 Ort: Västerås |
| Mån 23 jan 2012 19:15 |
|
| Har haft problem med fjärrlåset på min Golf gti mk4 99:a.Slutade funka helt plötsligt o har inte funkat sen dess,men idag när jag koppla ur stereon så funkar de som vanligt...Vad kan felet bero på??
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Mån 23 jan 2012 22:39 |
|
| Bytt stereo ? du har med en diagnos ledning upp i iso kablaget, vissa fall och vissa stereo kan denna kabel slå ut komforten. finns adapterkablage för att förhindra detta för att koppla mellan inlk antennförstärkare. men detta förutsätter att du har bytt stereo som kan ha samband. eller har du nåt fel i komforten på nå vis
|
|
Petrolhead
| Tis 24 jan 2012 16:57 |
|
| Det satt en stereo i bilen när jag köpte den men säljaren ville ha kvar den,så jag satte i min.Det satt en sån där anntenförstärkare som han behöll.Ska jag ha en sån för att få de o funka?Det slutade funka i samband med att jag bytte sidospeglar o satte i stereon.
|
|
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona |
| Tis 24 jan 2012 17:22 |
|
Det är iso på dess modeller
men till högtalarna är som regel rätt kopplad
men själva strömkontakten kan vara annorlunda mot standard, det går 2 st gula med röd rand till stift 5 och 7
den som går till 5:an stift petas ut med hjälp av et utvikt gem och isoleras med eltejp och krympslang, 7:an och 4 :a kan behöva byta plats
för att få ut kontakthylsorna behöver man skjuta tu en genomgående pinne i ISO-kontakten
en adapter sk fantom matning för den aktiva antennen behövs som ansluts till stift 5, utan denna matning får man ingen mottagning på LW, MV och dålig FM
|
|
Petrolhead
| Tis 24 jan 2012 22:37 |
|
Ska kolla de i helgen o se om jag får ihop de. Tack för hjälpen uppskattas MYCKET!
|
|
tobbe80
| Ons 25 jan 2012 7:21 |
|
| Finns adapter kabel med förstärkare på vag, rek köpa denna slipper du ingrepp på orginal el system. Lite olika stereo va dom hämta matning osv
|
|
Petrolhead
| Ons 25 jan 2012 18:15 |
|
| Jag har en sån adapter men tog bort den för jag fick inte in stereon helt..
|
|
Petrolhead
| Fre 27 jan 2012 18:46 |
|
| Nu funkar både stereo och fjärrlåset! Tack för all hjälp!
|
|
tobbe80
| Fre 27 jan 2012 19:05 |
|
Vad va felet nu
|
|
Petrolhead
| Fre 27 jan 2012 21:34 |
|
| Fick lov o klippa en kabel som jag tror va till autoantenn o isolera den.Allt strul för en ynka kabel.Hehe
|
|