xeir
Golf 3 Ort: Gislaved |
| Tis 24 jan 2012 22:08 |
|
Hej!
Har stött på ett bekymmer..
Remskivan på vevaxel vägrar släppa. Muttermaskin får den jäveln inte att släppa..
Och vad jag kan förstå så behöver jag släppa skiten för att kunna byta kamremmen.
Den liknar den här:
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=22707095
Ger snart upp och låter remjäveln sitta.. men mutiribbremmen måste bytas i vilket fall,.. den håller på att ramla isär.. och för att jag ska kunna byta den måste v-remmen till vattenpumpen och servon av.. men servon vägrar släppa den med. spännaren är släppt men den sitter likt fan fast. jag säger som rocky i Jönssonligan: Skitbil!
Några bra tips?
|
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Tis 24 jan 2012 23:40 |
|
He he.......
Jo ibland kan det sitta ordentligt men går det inte med våld så får man prova mer våld.
Håll emot med typ en polygrip eller rörtång påp remskivan, ta en förlängare och dra loss skiten, inte säkert att mutter knackaren är stark nog?
Vad gäller pumpen så är det rostlösning och våld som gäller, kan ju hjälpa att värma om du har tillgång till det?
Helt sant, måste bort för att byta remmen! "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Ons 25 jan 2012 0:20 |
|
Bra där
Inte lossa centrumbulten "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
xeir
|
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal |
| Sön 29 jan 2012 14:10 |
|
Mhm, lossa servopumpsfästet så skall du kunna trycka in den tillräckligt för att lossa remmen från jag har förståt.
De 4 insexbultarna eller vad det nu e som håller i själva e ingen ide att försöka få loss, dem blir runda snabbare än vaskivand man kan säga helve---
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Sön 29 jan 2012 15:07 |
|
Riktig insexnyckel (dvs inge biltematjafs) o se till att de inte e skit i skallen sen bara va noga med att få in nycken ordentligt så e de inga som helst bekymmer o lossa dessa men slarvar man med nått av dessa ja då får man trubbel Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
cire17
Passat 5 1,8T-99 Ort: Nyköping |
| Sön 29 jan 2012 15:46 |
|
| Borra ur, sen ta rörtång!!
|
|
xeir
| Ons 01 feb 2012 23:05 |
|
Äsch. De fyra insex-bultarna var väl inga problem. Biltema-satsen jag hade fungerade klockrent! Däremot hade jag vissa bekymmer med centrumbulten, som inte skulle lossas. Allt är ihopskruvat och fungerar klockrent nu
|
|