Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång |
|
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge |
| Lör 21 jan 2012 13:14 |
|
Ja, det va en halvskum lista, nästan samma alltihop.
Biltmas funkar faktiskt rätt bra, monterade det på en Volvo 760 för ett antal år sen och det blev bättre än jag trodde, var i och för sig några år sen så det kanske hänt saker sen dess?
Sänkning kostar ju lite mer men nån på forumet sålde ju förut, har han slutat med det?
Annars finns ju en uppsjö med olika varianter och man får ju lite vad man betalar för.
Har du kollat tex skruvat.se, dom brukar ju ha vettiga priser.
Annars är ju ebay en variant. "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
Petta
| Lör 21 jan 2012 14:21 |
|
| krillebus skrev: | Ja, det va en halvskum lista, nästan samma alltihop.
Biltmas funkar faktiskt rätt bra, monterade det på en Volvo 760 för ett antal år sen och det blev bättre än jag trodde, var i och för sig några år sen så det kanske hänt saker sen dess?
Sänkning kostar ju lite mer men nån på forumet sålde ju förut, har han slutat med det?
Annars finns ju en uppsjö med olika varianter och man får ju lite vad man betalar för.
Har du kollat tex skruvat.se, dom brukar ju ha vettiga priser.
Annars är ju ebay en variant. |
Mja, Biltema. Visst kan man göra fynd men samtidigt känner jag personliogen att jag gjort så många bottennapp där:
* Behövde ny brytarspets till en Volvo 140. Stanna till på Biltema å köpte en, å bytte "on the fly". Den funka i 5 minuter sen smälte ena klacken ihop med den andra. Den jag sedan köpte hos Volvo höll i 3 år.
* Köpte en hylsnyckel sats med 10 års garanti. En av hylsorna sprack mitt i tu. Då gällde inte garantin eftersom de var mitt fel
Grejen är den att jag tänkt lämna in för byte. Då känns de lite"sådär" å köpa från bilteam å betala för byte om de senare visar sej hålla lika kass kvalité som de delar ja beskrivit.
Skulle jag dock köpa från Biltema hamnar 4 stötdämpare + fjädrar = 4730 spänn
På dalhems kunde man ju köpa stötdämpare+fjäder för 2700 spänn
Vet att de säljs coils, men mja skulle kännas onödigt då ja inte tänkt sänka den så mycke för att de skulle kännas motiverat med coils. I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö |
| Lör 21 jan 2012 16:54 |
|
Köp av freddan84 här på forumet,kan knappast bli bättre än så.Talar av egen erfarenhet. ÅkerVolvo XC60 -15,Volvo C70 Cab-04,Golf 1,6 Var.-00,Golf 1.8 GT-95,Golf GTi-83,Octavia RS-02
|
|
Petta
| Lör 21 jan 2012 17:55 |
|
| P.Hagel skrev: | | Köp av freddan84 här på forumet,kan knappast bli bättre än så.Talar av egen erfarenhet. |
Jasså, säljer han? I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö |
| Lör 21 jan 2012 17:56 |
|
Oja,sitter på min bil bl.a ÅkerVolvo XC60 -15,Volvo C70 Cab-04,Golf 1,6 Var.-00,Golf 1.8 GT-95,Golf GTi-83,Octavia RS-02
|
|
Petta
| Lör 21 jan 2012 18:27 |
|
| P.Hagel skrev: | | Oja,sitter på min bil bl.a |
Åh Är de vanliga sänkningsatsen eller coils? I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Petta
| Sön 22 jan 2012 10:21 |
|
Freddan84 säljer inga satser, han hade endast en hemma Så de får väl bli den från Dalhems, dock kvarstår den ursprungliga frågan: Vad är de som skiljer de 30 likadana åt? I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
krillebus
| Sön 22 jan 2012 11:01 |
|
4730kr för fjädrar och dämpare från Biltema var ju inte direkt billigt
Visst finns det mkt skräp där, man får kolla vad man köper.
Vad gäller Dahlhems så är det svårt att se men är väl bara att ringa och fråga "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Sön 22 jan 2012 11:06 |
|
Gullideckel här på forumet har sålt tidigare kolla med han Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
Petta
|
darkien
| Sön 22 jan 2012 11:24 |
|
Njaee ja tror han haft både och Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
Petta
| Sön 22 jan 2012 11:30 |
|
| darkien skrev: | | Njaee ja tror han haft både och |
Ah oki, får höra med han I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
krillebus
| Sön 22 jan 2012 13:19 |
|
Ett annat alternativ...
http://www.chassit.se/
Kostar ju lite mer än dahlhems men har å andra sidan fått bra kritik här på forumet. "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
Petta
| Sön 22 jan 2012 13:57 |
|
| krillebus skrev: | Ett annat alternativ...
http://www.chassit.se/
Kostar ju lite mer än dahlhems men har å andra sidan fått bra kritik här på forumet. |
Ah där ser man Jo kosta ju en slant mer tyvärr. Dock värt att ha i åtanke.
Här är åket de ska sitta på. (som synes väldigt original).
I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
krillebus
| Sön 22 jan 2012 15:04 |
|
Ser jätte fin ut
Och värd att lägga ner pengar på, jag skulle inte snåla och ta risken och bll missnöjd!
Är ochså 35+ och åker hellre bekvämt än sänkt och stötigt, är väl gubb varning "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|
Petta
|
darkien
| Sön 22 jan 2012 19:51 |
|
195/50 e inga probs o köra på tycker inte dom e nå stötigare än 65 profil men under 50 profil börjar de bli stötigt Galen Hobbymeckare med dyslexi 
|
|
Petta
| Sön 22 jan 2012 19:57 |
|
| darkien skrev: | | 195/50 e inga probs o köra på tycker inte dom e nå stötigare än 65 profil men under 50 profil börjar de bli stötigt |
De låter gott Har 175/70 i dagsläget I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
Gullideckel
Donator 50
Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm |
| Mån 23 jan 2012 9:56 |
|
Säljer även dessa satser. Samma märke som Coilsen/TA Technix.
Provade på 80/60 mm satsen på min gamla skruttiga VW Derby och de fungerade fint. Mjukare än coilsen.
|
|
Petta
| Mån 23 jan 2012 10:27 |
|
| Gullideckel skrev: | Säljer även dessa satser. Samma märke som Coilsen/TA Technix.
Provade på 80/60 mm satsen på min gamla skruttiga VW Derby och de fungerade fint. Mjukare än coilsen. |
Ditt pm är besvarat I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
|
|
krillebus
| Mån 23 jan 2012 10:28 |
|
Då måste jag låna tråden lite....
Kan du plocka fram sänksats till min variant??
Eller föressten jag skickar ett PM! "Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
|
|