Forum - Golf 4 (98-04) - Byte av olja och filter till Haldex 4 motion.

Ravve
Golf 4 V6 4-motion -00 Ort: Linköping
Ons 25 jan 2012 13:19 Svara med citat
Hej alla.

Tänkte kolla me er om någon vet ungefär hur man gör när man ska byta Hldex filtret+olja?
Någon som gjort det och kan dela me lite tips?

Engströms i linköping tar ca 2500-3000 för jobbet tänkte komma undan billigare än så.

Annan sak, är det någon som har tips om specifik sporluftfilter till Golf 4 V6 2,8 liter?

Tack.
Rickard.v
Golf 6 R Ort: Västerås
Ons 25 jan 2012 21:10 Svara med citat
Tror du måste ha ett special verktyg för detta. Sök så finns det färska trådar om detta.

Tar de så mkt. 1900 kostade det här i västerås på min fd A3. Men det är ju samma grejer så borde vara samma pris för golfen.

Finns 2trådar. titta längre ner i listan bara.

Golf R mk6
Ravve
Golf 4 V6 4-motion -00 Ort: Linköping
Fre 27 jan 2012 11:13 Svara med citat
Jo dom trådarna har jag redan läst, jag tänkte om någon har gjort bytet själv kan skriva något tillvägagångsätt?

Tack.
skjortan
Golf 2 Manhattan Ort: Grums
Fre 27 jan 2012 13:43 Svara med citat
Det enda special verktygen är en speciell hylsa du skruvar in i hålet för påfyllning som du kan fästa en slang på för att underlätta påfyllningen men ska nog gå utan.

annars är det väll bara att tömma ur, ta bort locket till filtret, ta ur det gammla och i med det nya.

sen fyller du i olja till det börjar rinna över och då är det klart.

Porsche
Rickard.v
Golf 6 R Ort: Västerås
Fre 27 jan 2012 22:12 Svara med citat
Skjortan har du gjort detta eller tror du att man gör så??

Fylla på till det rinner över känns inte rätt.

Golf R mk6
Hurtman
Golf 4 V6 4 motion -01 Ort: Skellefteå
Sön 29 jan 2012 0:08 Svara med citat
Kan rekommendera Mekonomens verkstad, dom tar 1500:- för olja/filter byte i haldex plus oljebyte i bakaxel inklusive vätskor och filter. Det låter kanske dyrt men jag lägger mig knappast under bilen å tjafsar för det priset Thumbs up