E det en o samma låda eller e det 2 olika lådor , att den som e bara DUU e den starkare eller e det samma skräp som 02k DUU låda.
Min golf e årsmodell 2000 tillverkad i mars, i serviceboken står det DUU bara o motokod AKL så e det den känsliga lådan man har.???
sen står d fan me ingenstans hur många ventiler bilen har , har hört dom som har 1.6 16v har oftast den lite bättre lådan , bilen har 101 hästar 74kw då känns d som att det e en 8v när dom som har 105 hästar o 77 kw har 16v eller e jag ute o cyklar.. tacksam för svar
Hmm O2k är väl det tekniska namnet (det namn som står i replitteraturen, där står ej växellådans namn som det gör i din servicebok, t.ex 5vxl,6vxl. olika automater osv. har olika tekniska namn) DUU lådan borde mao borde vara exakt samma låda som en annan DUU. Men sen kan det väl finnas DUU lådor som är uppdaterade med bättre komponenter ev. men det ser man på art.nr om sista bokstaven är ändrad, men om så är fallet har jag inte den blekaste om
Tackar det du skriver låter helt logiskt, men det skulle vara roligt att veta från vilket års modell e bilar me duu lådor förstärkta... tar hand om min kära duu låda me nyligen gjord oljebyte o ledsmöjring:) den funkar jättebra men, det är som innan bytet o smörjringen 2:ans växel som alltid e lite trögare att få i än dom alla andra resterande.. dom funkar klockrent speciellt nu efter oljebytet:D måste bara tillägga oljan i lådan som man byte , hur den såg ut bajsliknande färg o luktade sådan skit , men inga metallspån eller liknande funnen i oljan m det rann ut drygt 1,4 liter ,ska vara1.9 till 2 liter, så det va verkligen dags att byta den
Tackar det du skriver låter helt logiskt, men det skulle vara roligt att veta från vilket års modell e bilar me duu lådor förstärkta... tar hand om min kära duu låda me nyligen gjord oljebyte o ledsmöjring:) den funkar jättebra men, det är som innan bytet o smörjringen 2:ans växel som alltid e lite trögare att få i än dom alla andra resterande.. dom funkar klockrent speciellt nu efter oljebytet:D måste bara tillägga oljan i lådan som man byte , hur den såg ut bajsliknande färg o luktade sådan skit , men inga metallspån eller liknande funnen i oljan m det rann ut drygt 1,4 liter ,ska vara1.9 till 2 liter, så det va verkligen dags att byta den
Det kan nog stämma, en kompis upplever samma sak på sin att vissa växlar e trögare än andra , som sagt det e bara att underhålla lådan byta olja, smörja o.s.v.... växellådan på dessa bilen e väldigt svaga o det e bara att acceptera o köra vidare