Forum - Golf 3 (92-99) - Rådgivning

Petrabergstrom
VW Typ 1 1.8 -93 Ort: Jönköping
Tis 24 jan 2012 12:57 Svara med citat
Hallå,
besiktade just bilen, vw golf CL 1.8 I GL-PAKE -93
Hade följande fel:
1. Upprullningsdon bilbälte, bak höger, funktion osäker - funktionsstörningar
2. Skyltlykta, ur funktion
3. Strålkastare glas, fram vänster, skadat
4. Utskjutande detalj, fram, utformning olämplig
5. Spindelled, vänster, glapp
6. Styrled, fram yttre, båda sidor, glapp
7. Bränsletank, tankband, skadat
8. Bromsrör, bak höger inre, rostskadat
9. Bromsrör, längsgående, båda sidor, rostskadat

Vad tror ni detta skulle gå på i verkstad? Är det värt det?
Har lagt ut sjukt mycket pengar på bilen och bytt i princip allt (känns det som), förutom dessa nya fel. Nu i efterhand vet jag att jag varit dum som lagt ut så pass mycket pengar på en så gammal och risig bil. Men det börjar liksom med ett fel som man rättar till, och när man väl lagt ut pengar på det så tänker jag likadant vid nästa fel. Fattar ni. Har bytt allt under huven....

Vad fan ska jag göra?

Tacksam för alla svar och idiotförklaringar Smile
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal
Tis 24 jan 2012 19:02 Svara med citat
Vill du att de ska fixa allting på listan eller något du tänker göra själv?

är inte kunnig med verkstans priser med kan slänga iväg en gissning på 4000-5000 så får vi se vad de kunniga svarar
(baserade mitt svar på priser på skruvat.se och lagt till det dubbla.)

Om det är värt eller inte vet du bara själv, Om det hade varit min bil så hade jag köpt 1 till bil besiktiad 6+ månader (kan hitta en golf relativt billigt) och använt denna bilen som reservbil om plats fanns, annars tagit bort de viktigaste delarna och sedan skrotat den.

Sen beror det också som du säger att du bytt ut allt under huven.

Och om du byter ut de grejorna nu så kommer det inte hamna på anmärkningslistan igen om det är riktigt gjort Wink

Troligvis inget svar på frågan, men kanske något vettigt?

P.S vad stack ut fram som bes.mannen inte gillade? Surprised
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 25 jan 2012 0:41 Svara med citat
är du bara lite van o mecka så e mitt tips på din lista

1 köp beggat på skroten o byt själv e rätt simpelt
2 förmodligen jordfel eller kass lampa enkelt o fixa själv de med
3 köp en komplett lykta på skroten o e enkelt o fixa själv
4 ja antar du har extraljusfästen som dom klagar på skruva bort eller runda av om du har extraljus
5 6 8 9 lämna in på typ meckonomen eller liknande gissar på runt 3-4000 spänn med material o framvagns justering
7 kolla pris på nytt alt få tag i beggat o byt själv e relativt simpelt o byta

för övrigt känner ja igen sitsen har själv gjort samma sak på min vento o kosta på åt h-vete för mycke på den så de va bara fortsätta fixa tills växellådan börja bråka då lessna ja o köpte en golf variant o tog venton som donatorbil ist

men är din fräsch i övrigt kan de va värt o slanta upp e den rostig slut o dämpare osv vetifasen om ja skulle kosta på den nå mer

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Ons 25 jan 2012 11:05 Svara med citat
De där känner jag igen Wink Min goffe 2a kostade 5000:- De börja med att kamremen gick av, lämna in de. Han hitta något nytt "allvarligt" fel han åtgärdade de sen rulla de bara på.

När ja tillslut tröttna helt på bilen (efter att köpt nuvarande golf 3an) hade ja lagt ut i runda slängar 39 000:- ville bara bli av med bilen så ja pruta ner den till första bästa som var intresserad från 8000:- till 5500:-

Dock vid de tillfället gick den som en påse skit ibland (PN motorn så de va ju inte så konstigt). Den kunde få för sej att stendö vid tomgång. Samt bakre hjulhusen va helt ruttna, fixa de med skärmbredddare Angel

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Gullideckel
Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Ons 25 jan 2012 12:18 Svara med citat
Http://www.tv8.se/gran-turismo/anmal-din-bil-till-bilakuten