Förardörren på min golf 1.6 -02 har bestämt sig för att varken släppa in eller ut någon. Första tanken var att dörren skulle ha frusit fast men då alla övriga dörrar går att öppna så faller den teorin. När man drar i handtaget så låter det ungefär som när man försöker öppna dörren när den är låst. Har den möjligtvis gått i baklås?
Har läst lite andra inlägg om att det kan vara låskistan som gett upp. Har någon varit med om liknande problem och hur har ni lyckats lösa det?
Min förardörr "gick i baklås" för några år sedan på GTin jag hade då. Hade bara något halvår/år innan bytt låskistan, och den hade hakat upp sig. Mekanikerna slog med hadflatan mot handtaget vid låset och tillslut gav den med sig, sen smordes den upp ordentligt.
Den kan mycke väl ha frusit trots alla andra funkar felfritt de har hänt mej ett antal ggr på olika bilar att just förardörren frusit ...
men som edge sa banka med handflata runt handtaget och testa även låsa upp o igen samtidigt.. oftast brukar man kunna lirka upp den på så sätt.
sen riva dörrsidan o undersöka o smörja innan du testar o stänga den igen... tips stäng den ett antal ggr utan att montera dit dörrsidan så du kan in o pilla i dörren om de är låskistan som spökar
Galen Hobbymeckare med dyslexi
polomannen Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Sön 02 jan 2011 11:08
Plus glöm inte att smörja smtliga låskistor med
PTE olja-dom ska alltid vara väll insmörda.
Jag har samma problem, mitt ytterhandtag fjädrar inte tillbaka när man försöker öppna dörren,
kan det har frysit då? eller är det en vajer som gått av? när man testar att öppna inifrån så klickar det bara.