Tobbe78
Golf 5 Ort: Norrköping |
| Tor 19 jan 2012 20:17 |
|
Jag har problem med att inte innerbelysningen tänds när man öppnar förardörren.Den känner inte heller av att förardörren stått öppen så att den automatiska centrallåsningen låser dörrarna igen efter ett tag.Hinner man inte sätta i nyckeln tillräckligt snabbt när man sätter sig i så låser sig alla dörrarna igen.
Jag har en Golf Variant -06.
Någon som vet vad problemet är och om man kan fixa det själv ?
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Tor 19 jan 2012 21:51 |
|
| Ev låter det som en låskista, men det kan även handla om kabelbrott i genomförningen. lagat en heldel kabelbrott så inte omöjligt, går ofta in fukt i med som orsakar mkt problem
|
|
Tobbe78
| Fre 20 jan 2012 16:49 |
|
Måste man byta hela låskistan isåfall ?
Vad kostar sånt o lämna in tro ?
|
|
tobbe80
| Fre 20 jan 2012 18:03 |
|
| Väldigt smidigt byta ! lossa yttre dörrplåt, sitter kistan smidigt till sen, kolla kablage innan bara
|
|
Tobbe78
| Fre 20 jan 2012 21:31 |
|
Måste man inte lossa dörrinredningen eller ?
Jag är inte så hemma o skruva med dörrar....Går det ta ifrån sidan där låskistan sitter ?
|
|
tobbe80
| Fre 20 jan 2012 22:10 |
|
| Nix på golf V är det lös ytterplåt, sitter med torx runt om, man får se till lägga skruven i ordning pga olika längder, sen lossa du låscyl, finns en torxskruv som du skruva utåt men se till ha ytterhandtaget öppet samtidigt, släpp skruven tills låscyl går ta ut. sen dra du ytterhandtag åt höger så sitter en torx bakom.ytterplåten kan nu tas loss, sen sitter öppningsbygel med en gummiring och kistan sitter sen med inbus 2 st. dörrklädsel rör du inte !
|
|
Tobbe78
| Lör 21 jan 2012 9:11 |
|
Ok...Tack för instruktionerna !
Ska se om jag vågar mig på det nån dag...
|
|
Tobbe78
| Tis 31 jan 2012 15:04 |
|
| Vad tror du det ungefär skulle kosta att lämna in ?
|
|