Hej allihop! Jag har en golf 3a -95 med mono-montronic som inte vill starta, har felsökt det mesta och kan konstatera att gnista finns eftersom den hoppar igång så länge man sprutar i startgas/soppa! Soppa pump surrar och det kommer fram soppa till förgasaren/insprutaren! Men insprutaren vill ej öppna. Jag har bytt hela förgasaren med samma nr och ecu-box men utan framgångar! Har även kollat/smörjt och summrat alla kablar som finns på bilen samt bytt förgasargummi och kollat vacumläckage och relän ! Allt verkar helt! Prövde att dra igång bilen för att utesluta tändplattan! Men gick inte det heller! Tacksam för tips och råd mvh/F[/gallery]
Hmmm, så där skumt fel hadde jag på min för nått år sen, visade sig att det var glappkontakt i en av givarkontakterna till förgasaren.. Provat att starta samtidigt som nån drar och pillar på kontakter och kablar?
"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
Ja, jag har haft samma problem. Undersök kontakten som sitter framtill på monotronicen. Dra av damasken och kolla så att kablarna där sitter som dom ska.
Har försökt med det också! Först hitta jag en kabel som var av i kontakten framtill på förgasaren så jag bytte kabelsko och tryckte dit den igen men starta fan inte ändå! Har ju även summrat alla kablar från den stora runda kontakten på blocket till förgasarens alla kontakter och alla är hela även jordkablarna! Bilen har varit inne på verkstad men dom gav upp! Dom bytte tydligen soppapump för den var trasig men efter bytet så var den död! Kan man göra något fel när man monterar pumpen förutom att skifta slangar?! Var nån riktig mulle meck verkstad som bilen var hos! Mvh/F