Forum - Golf 3 (92-99) - Hur välja rätt skivbromsbelägg???

Bendix
Golf 3 CL 1,8I Ort: Vingåker
Mån 30 jan 2012 17:51 Svara med citat
Hur många olika typer bromsbelägg fram finns det egentligen till GOLF VARIANT CL 1,8 1996?
När jag med bilnumret tittat i Mekonomens webbkatalog verkar det jättesnårigt...? Shocked
HUR väljer jag rätt?
Smajly
Golf 1 Ort: Utomlands
Mån 30 jan 2012 19:49 Svara med citat
Plocka av ett och ta med till affären så kan du jämföra direkt där.. Det är nog det säkraste sättet att få rätt grejor hos mekonomen.
Ganska mycket "snårigt" i deras webbkatalog.

Har själv råkat ut för ett antal ggr med olika saker där.
Bendix
Mån 30 jan 2012 20:57 Svara med citat
Smajly skrev:
Plocka av ett och ta med till affären så kan du jämföra direkt där.. Det är nog det säkraste sättet att få rätt grejor hos mekonomen.
Ganska mycket "snårigt" i deras webbkatalog.

Har själv råkat ut för ett antal ggr med olika saker där.

I Haynes Gör-det-själv-boken, vilken jag tyvärr inte har i huset nu, står det visst något om två typer bromsok, VW:s egna och Girling, och de såg bra olika ut...? Är det inte så enkelt i verkligheten?

Om ni känner ni till webbsidor med bilder av de olika typerna och/eller hur beläggsbytet går till, så tipsa gärna. Smile
klaparn
Golf 3 1,9TDI Ort: Kungälv
Tis 31 jan 2012 22:53 Svara med citat
Biltema har ofta upphängt, så hittade jag till min, mina hade en fjäderbelastad låsning.
Eller ta loss åk te ''Mekonomen'', kan dom inte hjälpa dig så ta ned båda exemplaren och behåll dom rätta.
Bendix
Ons 01 feb 2012 20:22 Svara med citat
klaparn skrev:
Biltema har ofta upphängt, så hittade jag till min, mina hade en fjäderbelastad låsning.
Eller ta loss åk te ''Mekonomen'', kan dom inte hjälpa dig så ta ned båda exemplaren och behåll dom rätta.

Att lossa belägget och ta med känns marigt när en egentligen skulle behöva bilen för att ta sig till Mekonomen.

Kan det inte räcka med att fotografera av det kompletta bromsoket för att få fastställt vilken typ av belägg som måste köpas?