Forum - Golf 3 (92-99) - Bilen dör när den blivit varm och startar när den är kall

Lindströmlotta
Golf 3 2,0 -98 Ort: Västerås
Lör 04 feb 2012 9:15 Svara med citat
Min golf variant är Mupp! När bilen är kall startar den utan problem men när mat kört en stund så den blir barn och genomkörd dör den helt och startar inte igen förrän den är kall. Har bytt routern, fördelarlock, tändhatt (tror ja det hätte) har lagom med vatten och olja, den låter jätte fint att köra och/eller hack eller nått går som en klocka förutom att den dör från ingenstans, ligger i jämn fart utan att vara mitt i en växling eller nått spelar ingen roll hastighet, ibland tar det en timme innan den dör iblan bara 30 min! Blir knäpp älskar bilen och detta är det ända som är fel, några förslag på vad som kan vara fel?
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 04 feb 2012 9:56 Svara med citat
Skulle gissa på strulande hallgivare hade liknande bekymmer på en minibuss ja hade innan bytte allt o lite till i tändningsväg till slut bytte ni strömfördelaren (hallgivaren sitter i den) o där va felet så fort hallgivaren vart varm la den av men starta igen kall

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Lör 04 feb 2012 10:30 Svara med citat
Tror jag ochså, hadde samma problem med en Volvo en gång i tiden!

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
Lindströmlotta
Golf 3 2,0 -98 Ort: Västerås
Lör 04 feb 2012 14:22 Svara med citat
darkien skrev:
Skulle gissa på strulande hallgivare hade liknande bekymmer på en minibuss ja hade innan bytte allt o lite till i tändningsväg till slut bytte ni strömfördelaren (hallgivaren sitter i den) o där va felet så fort hallgivaren vart varm la den av men starta igen kall
. Tack för snabbt svar! Ska kolla upp vad en sån kostar att byta Smile