Är tidigare SAAB-ägare men tänkte gå med i VW klubben
Jag har hittat en Golf -93 som har gått runt 25tusen mil. Det jag kan notera på blocketannonsen är att den har taklucka. Kvinnan i fråga begär 7.500:- vilket jag inte tycker är så väldigt dyrt igentligen (just nu är det dock det, budgetrelaterat )
Men iaf! Bilen är importerad och var först i svensk trafik 2001-03-06. Bra eller dåligt? :S
Samt finns det några speciella saker jag skall kolla efter? Förutom rost såklart, svenska vägar dödar våra stackars bilar
...om den då gått 30 000+ mil kan du enkelt kolla i tripmätaren. Syns ordet "Total" är milen oki. Inget "Total" då har den gått mer än 30 000mil (mätaren slår om till noll efter 30 000mil.
I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Hmm skulle inte ge ett öre mer än 4000:- för den bilen (kollade blocket) av bilden att dömma är den allt annat än välvårdad ser ut o va en del ytrost både här o där o en tvätt lär den aldrig sett på väldigt länge sen 10 ägare o 25 tusen mil..... inte e den då värd 7500 i mina ögon snarare 3500....
Rost fanns det ju en hel del av. Vissa delar hade rostat av t.o.m. Takluckan var tejpad. Växellådan var väl ok. Förutom 5ans växel som är seg. Gummiseg att lägga i. Bakluckan går ej att låsa....
Sitter och skriver detta hos kvinnan i fråga och hon bjuder barnen på saft och skit..... Jag vill bara åka härifrån och glömma detta besöket.
Låter som att bilen verkar vara förbrukad, max 1000:- + kvarvarnade skatt, lite beronde på vad bilskroten betalar
gamla bilar som är kvinnorägda, säger bara en sak undvik, dels även just pga av att dom reparera inte själv utan får betala dyrt för detta och då blir bara det absolut nödvändigaste gjort