Forum - Golf 3 (92-99) - Kopiera nyckel

JGR
Polo 4 Ort: Alvesta
Fre 24 feb 2012 9:05 Svara med citat
Undrar om någon vet vad det kostar att kopiera nyckeln till min bil, Är en Golf 3 -93 import.

Måste man gå till vag eller kan man gå till en nyckelmakare.
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 24 feb 2012 9:24 Svara med citat
Räcker med vanlig låssmed så länge du inte har startspärr.
JGR
Polo 4 Ort: Alvesta
Fre 24 feb 2012 10:03 Svara med citat
Hur vet man att man har startspärr?
boster
Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika
Fre 24 feb 2012 10:15 Svara med citat
Om det går att öppna nyckel så ser man ett litet chip se bild
Men låssmed kan kopiera nyckel med chip(startspärr) de är bara att du får 2st nycklar med samma kod Very Happy

de går även att beställa bara chip till nycklar och man kan kopiera dom Very Happy man ska bara veta hur man gör :up


Bild

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Polo 1,6 98
JGR
Polo 4 Ort: Alvesta
Fre 24 feb 2012 10:39 Svara med citat
öppnade min nyckel och där satt inget chip och ingen plats att sätta något heller.

Så då har jag ingen startspärr på bilen då?
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby
Fre 24 feb 2012 12:25 Svara med citat
Då har du ingen start spärr utan de är bara o gå till en låssmed Smile
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Fre 24 feb 2012 12:27 Svara med citat
När vi ändå är inne på nyckel, är de nån som vet om lampan i nyckeln går att byta ut? Batteriet är ju inget krångel. (Lampan är trasig så endast sockeln sitter kvar i min).

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby
Fre 24 feb 2012 12:39 Svara med citat
Finns hos vag har jag för mig för vi bytte de på våran dosa för ett taga sen
JGR
Polo 4 Ort: Alvesta
Fre 24 feb 2012 12:41 Svara med citat
Tack för all hjälp. Då är det bara att leta upp en låssmed å kopiera nyckeln. Lite jobbigt att bara ha en nyckel.
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby
Fre 24 feb 2012 12:46 Svara med citat
Finns här i ljungby annars :p jag har bara en nyckel själv ska skaffa http://www.rclick.co.uk/product_info.php?cPath=50&products_id=671

o slipa dem nycklarna o så man kan öppna o stänga med nyckel Smile
JGR
Polo 4 Ort: Alvesta
Fre 24 feb 2012 14:06 Svara med citat
GolfGecco skrev:
Finns här i ljungby annars :p jag har bara en nyckel själv ska skaffa http://www.rclick.co.uk/product_info.php?cPath=50&products_id=671

o slipa dem nycklarna o så man kan öppna o stänga med nyckel Smile


Tack för tipset Andreas. ska kolla i Växjö med.