Har det roliga nöjet att ha motorvärmare med kupéfläkt i min bil, men jag har ett litet problem. Timern i min elstolpe har slutat att fungera och jag anmälde det till mitt bostadsbolag. Fastighetsskötaren varit ute och kollat på det och ringde upp mig. Så här löd samtalet "Jo, du vet det är så jävla kallt ute nu va...Alltså jag kollade på din stolpe och det är som du säger att timern är trasig.....men alltså stolpen är ju av metall och hela innandömet är av metall så jag höll ju på att frysa fingrarna av mig..........så jag har bestämt att vi byter den när det blir varmare ute så att jag får behålla mina fingrar..."
Så min fråga lyder
1. Är det någon fara att köra kupéfläkten i dryga 10 timmar i raken?
2. Någon som har känning över hur mycket detta kommer att förkorta livslängden på kupéfläkten?
3. Vad är beräknad livslängd i timmar på kupéfläkten?
Snackade med KG Knutsson
och fick svar på 2:an och 3:an där Defa räknar med 6 timmars drift om dagen (3+3) och lämnar 2 års garanti. Vilket innebär i runda slängar 2000 timmar.
Kör motorvärmaren dygnet runt o sätt en timer i kontakten inne i bilen till kupefläkten om du inte vill ha den på jämt
själv har ja min kopplad dygnet runt med kupevärmaren på när de e minusgrader o min kupevärmare e väl inne på tionde året nu.... visst ja har skruvat isär den o smort den tre fyra ggr genom åren men den rullar på
Måste erkänna att jag inte läste igenom posten med att ha en timer mellan kupéfläkten och uttaget i bilen. Fick min fastighetsskötare att stå för kostnaden för timern. Så nu är problem "löst" för tillfället, eller tills det blir varmare ute iaf