Satte biltemas spindelled o styrled på ena sidan på en av farsgubbens bilar o sen original spindelled o styrled på andra sidan för en 8-9 år sen bara för o testa o nu fick han nedslag i höstas på glapp i både spindelled o styrled på bes o de va på sidan med originaldelar...... biltemadelarna fick fortfarande godkänt på bes...
så pirat betyder inta alltid att de e sämre kvalite o hållbarhet på sakerna
Skruvat har bra priser och snabba leveranser, autodelar är bra men kan ta tid få delarna. köper orginal helst men köper mycket på meca med då vi har bra rabatter, bättre än vår egna
Jag handlar uteslutande på mekonomen, men det är mest för att jag har bra med rabbat där+ att jag orkar inte drälla runt med att beställa delar från skruvat t.ex.
Smidigare att låta killen bakom disken göra allt och så har man någon att skylla på om man beställt fel grejer.
Grejen med Biltema å dess kvalité jämfört med tex Volvo (har bara de att jämföra med, då ja gick till botten med de när jag åkte volvo 140) är att:
Säj att volvo köper in 100 artiklar av en sak. De har noll tolerans. En artikel fel hela lasten är fel.
Biltema däremot har ingen sådan koll. Så en batch kan ju vara helt felfri eller tvärtom de är ingen som vet eftersom de inte görs någon kvalités kontroll.
Källa på detta är att ja pratade med både Volvo och Biltema på högre instans.
I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!