Forum - Golf 5 (04-08) - Fjärrnyckeln funkar bara 1 meter från bilen

forre76
Golf 5 1.6 FSI -04 Ort: Luleå
Tor 28 jul 2011 10:40 Svara med citat
Min tjej kör en golf fsi -04 med dåligt fungerande fjärr. Någon som har en enkel lösning. Blev ingen skillnad med att byta batteri på fjärren, det är exakt samma med båda nycklar. På min passat fungerade fjärren kass när bilbatteriet var dåligt fast då får man ju även andra uppenbara symptom
Tårtan
Golf 5 1,6 Fsi -04 Ort: Ale
Tis 14 feb 2012 10:56 Svara med citat
Hej Forre
Jag har samma problem med min FSI 04. Jag pratade med en duktig bilelektriker om detta, han svarade att sändaren i nyckeln är kass, och då måste hela nyckeln bytas ut.
ice_88
Golf 5 1.6 FSI -04 Ort: Stockholm
Ons 15 feb 2012 16:18 Svara med citat
Jag har samma problem. Även jag har en fsi 04. Jag var hos VW för ett tag veckor sen och tog upp det. Dom sa att det förmodligen är glapp i sändaren och att det sällan är något fel på bilen. Hur som helst så undersöktes inte bilen, utan han sa bara vad han trodde. Om det nu bara är glapp så kostar det ca 5-600 kr att fixa sa han.

Man får väll hoppas på att det bara är en glapp och inte något annat. Jag antar att byta nyckel är väl svindyrt?
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Tor 16 feb 2012 15:36 Svara med citat
ice_88 skrev:
Jag har samma problem. Även jag har en fsi 04. Jag var hos VW för ett tag veckor sen och tog upp det. Dom sa att det förmodligen är glapp i sändaren och att det sällan är något fel på bilen. Hur som helst så undersöktes inte bilen, utan han sa bara vad han trodde. Om det nu bara är glapp så kostar det ca 5-600 kr att fixa sa han.

Man får väll hoppas på att det bara är en glapp och inte något annat. Jag antar att byta nyckel är väl svindyrt?

Nja, du byter ju bara fjärren + kodar in den, kostar väl max 1000:- på vag

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!