Forum - Golf 3 (92-99) - Glödningen strejkar :(

Clarran
Golf 3 1.9 TD -97 Ort: Laholm
Tis 21 feb 2012 22:25 Svara med citat
Har en golf 3 TD variant -97 som glödningen har lagt av påSad
Ett tag så funkade glödningen var 7-8 gång men nu är den helt jävla död och det är inte så jätte kul att behöva hänga ner i motor rummet och glöda manuellt varje gång den är kall:(
Var sitter säkringen till glödningen? Står i handboken att den ska sitta på torpedväggen över bromscylindern men jag måste fan vara blind för jag hittar inte den:( har sett några tattar lösningar som tex koppla glödningen på halvljuset men det känns inte som jag vill göra så:p snälla hjälp mig:) gärna om ni har någon bild eller skiss på var den sitter.

Med vänlig hälsning, robin
Clarran
Golf 3 1.9 TD -97 Ort: Laholm
Mån 27 feb 2012 17:44 Svara med citat
Ingen som vet?
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal
Mån 27 feb 2012 20:17 Svara med citat
Sitter den inte i det vanliga säkringshuset under ratten?
Clarran
Golf 3 1.9 TD -97 Ort: Laholm
Tis 28 feb 2012 0:01 Svara med citat
Har för mig det stod i boken att det sitter i motorutrymmet ovanför bromsservot. Får kolla det så fort jag får tummarna ur röven. Tackar för att man iaf fick ett svar:p haha
Diesel_Maffian
VW Caddy 1.9 TDi - 00 Ort: Sölvesborg
Tis 28 feb 2012 20:58 Svara med citat
Det skall vara en svart plastklpis på den grova röda ledningen som går till glödstiften.
Följ den röda sladden som går från dina stift baklänges så kommer du att hitta säkringen.
Det är en kopparbläck som är förtennad ( ser silvrig ut) och den är på 100AMP.
Om den är hel då är det ditt glödrelä som strejkar.
Brukar vara rätt så vanligt på VW.

Diit relä styrs av motortemp , +50 signal från din startmotor och den inbyggda timern i reläet.
Du kan brygga styrstiften på reläet och glöda för hand via en knapp i bilen.

Det finns 1 gud, och han heter Rudolf Diesel !!