Igår på hemväg från jobbet slutade sterion att fungera samt att lampan till krockkudden började lysa stannade och skulle starta bilen men batteriet var slut
har märkt att man måste varva motorn till 2500rpm för att generatorn ska börja ladda
SÅ vad är felet generatorn eller batteriet
ps åker ca 4km till och från jobbet
kör golf -94
stefan
Kolla först remmen. Är den spänd?
Sedan kolla kolen. Kolhållaren brukar sitta med två stjärnskruv på generatorn. Är dem dåliga? I så fall byt.
Om det ovan är bra så ta fram en multimeter och mät på batteripolerna.
Sen är 4km väldigt liten sträcka att åka så då hinner inte alltid generatorn ladda upp batteriet tillräckligt, speciellt inte vintertid när man ofta har fläkt, stolsvärme, bakrutevärme, helljus och allt på.