Forum - Golf 3 (92-99) - Läckage från spjällhus, oljig kontakt

k9_swe
Golf 2 Golf mk1 -77 Ort: Örebro
Ons 29 feb 2012 0:37 Svara med citat
Hejsan,
min bil har börjat ryckt och sedan dött när den blir varm, såg idag att det läckte från spjällhuset. kolla alla kontakter och såg då att kontaktstycket som går till spjällhuset och sedan in till Tempgivare till sprutet, var oljig på grund av läckan. Efter precis när den hade blivit dum så tog jag och gjorde rent kontakten med 5-56 och papper, satte i det och vipps så verka den funka för en stund... Brick wall

Har bytt Bränslefilter (x)
kollat så jag får bränsle (x)

ska byta rotor och fördelarlock idag (/)
ska även kolla efter läkage från förgasarfoten
och vacumslangar (/)

Golf 3 1.6 med monotronik
k9_swe
Golf 2 Golf mk1 -77 Ort: Örebro
Tor 01 mar 2012 16:27 Svara med citat
Problemet löst ifall nån annan har liknande problem, Gjorde rent Spjällhus och drog sträng silicone runt packningarna. nuh har den funkat problemfritt Dancing