Forum - Golf 3 (92-99) - Vad är detta för knappar?

Ricky
Golf 2 -92 Ort: Tidaholm
Sön 26 feb 2012 23:30 Svara med citat
Inhandlade mig en VR6 -92 för ett tag sen som saknar instruktionsbok, så jag tänkte höra med er om 2 knappar som jag undrar över.

Om ni kikar på denna bilden: http://d.pr/LviO

Där jag har ringat in med orange så sitter det 2 knappar på min som jag vill minnas att det står "Normal" och "Max" på. Vad har dom för funktion? Märker inget skillnad när man trycker på dom nämligen Regular Smiley
monti garbi
Golf 3 Ort: Stockholm
Mån 27 feb 2012 1:41 Svara med citat
Ricky skrev:
Märker inget skillnad när man trycker på dom nämligen Regular Smiley


Tror inte du kommer märka någon skillnad så länge det är kallt. Det är knapparna
till aircondition och den funkar väl inte under x antal grader på vintern. När det blir
varmare ska den kyla bra om den funkar som den ska. Testar du i ett varmgarage
hör du om kompressorn går igång om du kör max kyla med vreden.
Ricky
Golf 2 -92 Ort: Tidaholm
Mån 27 feb 2012 2:53 Svara med citat
Se där ja, då får jag testa den när det blir lite varmare Regular Smiley
Ricky
Golf 2 -92 Ort: Tidaholm
Mån 27 feb 2012 3:50 Svara med citat
En bonusfråga också Regular Smiley

Kika denna bilden: http://d.pr/Z6Yj

Där jag har ringat in så är det en ABS-symbol på min bil, och tar jag bort det" locket" eller vad man ska säga så är det en kontakt på baksidan (2-polig) som det inte sitter någonting i. Vad kan det vara?
mrpete
Golf 1 GTi -83 Ort: Göteborg
Mån 27 feb 2012 11:35 Svara med citat
Lampa?

Golf 1 gti berg cup 2,0
Spons: www.dalhems.com www.autodelar.net www.crazyride.se www. dekaltrim.nu
monti garbi
Golf 3 Ort: Stockholm
Mån 27 feb 2012 15:52 Svara med citat
Precis - sitter en orange lampa där inne som tänds och släcks när man startar för att cheka abs-funktionen. Hört att vissa haft problem med att lampan inte slocknar så då kopplar dom ur den, men då bör man väl få felkod på det? Känner du att låsningsfria bromsarna funkar som de ska, på is eller snö är väl allt ok. Vet inte vad sbp säger om lampan inte funkar dock. Har förra ägaren kopplat ut den bör kontakten till den finnas där bakom någonstans?
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Mån 27 feb 2012 16:05 Svara med citat
Världens vackraste bilstereo Regular Smiley

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Tommty
Golf 3 1.8cl Variant -96 Ort: Mölndal
Mån 27 feb 2012 20:19 Svara med citat
monti garbi skrev:
Precis - sitter en orange lampa där inne som tänds och släcks när man startar för att cheka abs-funktionen. Hört att vissa haft problem med att lampan inte slocknar så då kopplar dom ur den, men då bör man väl få felkod på det? Känner du att låsningsfria bromsarna funkar som de ska, på is eller snö är väl allt ok. Vet inte vad sbp säger om lampan inte funkar dock. Har förra ägaren kopplat ut den bör kontakten till den finnas där bakom någonstans?


felkod dyker upp. Ingen Signal eller liknande kommer det stå,
Pettzon
VW Caddy GT MK1 90 Ort: Bollnäs
Mån 27 feb 2012 22:02 Svara med citat
Abs och airbag lampan sitter där