T-uddemar
Golf 1 1.6 -82 Ort: Jönköping |
| Sön 26 feb 2012 19:04 |
|
Hejsan alla VWGolf:are! Tänkte tipsa om ett sjukt bra medel till plastlister på utsidan av bilen som gärna blir grådassiga och fula. Kanske mest uppskattat av er som kör Golf Mk1 och 2 och har mycket plastdetaljer ute.
Medlet är, som jag testade för första gången idag faktiskt är Biltemas egna teflonspray!!
Bara spraya på lite på listen och torka med en trasa. Kan även användas på dörrlister men då får man spruta på trasan istället och torka försiktigt.
Jag blev väldigt förvånad över hur bra sett medlet fungerade. Hade jag tänkt på att ta före och efterbilder hade jag kunnat posta dem här.
Detta medlet fungerar sjukt bra och ja är galet nöjd, listerna blir som nya och blir väldigt beständiga mot smits och vatten eftersom teflonet stöter bort det väldigt bra.
Jag kan rekommendera detta starkt!
|
|
Viinikka
Golf 4 Variant Ort: Trollhättan |
| Sön 26 feb 2012 19:12 |
|
Jag har kört med värmepistol först och sen gnidit in BlackPolish från Turtle!
|
|
T-uddemar
| Sön 26 feb 2012 19:18 |
|
| Viinikka skrev: | Jag har kört med värmepistol först och sen gnidit in BlackPolish från Turtle!  |
Ja det funkar också. Men om du testar teflonspray så kommer du nog inte vilja använda värmepistol igen
|
|
Viinikka
Golf 4 Variant Ort: Trollhättan |
| Sön 26 feb 2012 19:44 |
|
Haha, okej!
|
|
T-uddemar
| Sön 26 feb 2012 19:47 |
|
| Viinikka skrev: | Haha, okej!  |
Rekommenderar denna produkt starkt!
|
|
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg |
| Sön 26 feb 2012 21:05 |
|
| Värmepistol och nå bra medel för gummi, finns tex gummivård, dessa ihop bruka hålla et tag
|
|
lejon74
Polo 5 1.2Tsi 90 Master-15 Ort: Sölvesborg |
| Sön 26 feb 2012 21:42 |
|
Ja bara du är nöjd, och,,inte tar de på däcken...teflon är väl det ämnet som har minst friktion av allai världen(förutom is mot is) sägs de väl.
Hur länge har du haft de på??
alla meddel jag provat från dom billiga till älgadyra märkesprodukterna brukar se perfekt ut nån månad eller så, men väder o vind brukar få det se ut likadant igen...kan inte minnas om jag provat med teflon i på nån bil,så det blir en gul lapp på kylen typ:)hehe, vad kostar den å till hur mkt?
Mvh!!
|
|
T-uddemar
| Sön 26 feb 2012 21:48 |
|
| lejon74 skrev: | Ja bara du är nöjd, och,,inte tar de på däcken...teflon är väl det ämnet som har minst friktion av allai världen(förutom is mot is) sägs de väl.
Hur länge har du haft de på??
alla meddel jag provat från dom billiga till älgadyra märkesprodukterna brukar se perfekt ut nån månad eller så, men väder o vind brukar få det se ut likadant igen...kan inte minnas om jag provat med teflon i på nån bil,så det blir en gul lapp på kylen typ:)hehe, vad kostar den å till hur mkt?
Mvh!! |
Jag rekommenderar verkligen teflonsprayen. Ja har iofs bara haft den på en dag men jag älskar den. Så galet smidig att applicera, tar bara 5 minuter!
Kostar 60 kr på biltema och det räcker säkerligen till 4 användningar!
|
|