Forum - Golf 3 (92-99) - Golf 3 växellåda

Choppe_13
Golf 3 Gti-95 Ort: Upplands-Väsby
Lör 03 mar 2012 17:12 Svara med citat
Tjena!
Jag har precis köpt en golf 3 gti som tyvärr lådan e slut på. Den läcker olja och jag orkar inte riktigt leta efter problemet så hade en fråga:
Passar lådan från en vanlig 1,8 4 cylindrig motor rakt på eller är de mycket som skiljer. Jag har nämligen en motor och låda som står o samlar damm. Eller passar vr6 lådan på den? har även en sån motor och låda som står och tänkte isf bara plocka lådan från någon av dom. skulle vara guld men snabbt svar om någon har en aning
Mvh choppe Smile
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Lör 03 mar 2012 20:02 Svara med citat
är de bara oljeläckage så en vanlig grej är att p-boxarna på utgående axlar ger upp o de e bra mycke enklare o bara byta dom än byta låda Wink

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink