Forum - Golf 3 (92-99) - Ta ned innertaket på en Vento?

C_adolfsson
Vento vento Ort: Mark
Mån 20 feb 2012 22:58 Svara med citat
Ja, att ta ned innertak har jag gjort på en del golf II.

Men nu gäller det MK3 Vento, då planerna är att klä om interiör i bilen.
Att få ner inneraket är inga problem. Men få ut det ur bilen? Ska jag ta ut framrutan eller alla säten i bilen och få ut det igenom en av bakdörrarna utan att det viker sig och går sönder? Razz

Någon som gjort det? (:

One does not simply drive static.
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Mån 20 feb 2012 23:23 Svara med citat
Fan man ska ha urkasst minne i vissa fall men ja har ett svagt minne ja tog mitt via skuffen då ja slakta ner reservdelsbilen körde fram sätena max o tilta fram dom så långt de gick sen bara fälla ner baksätena

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
C_adolfsson
Vento vento Ort: Mark
Mån 27 feb 2012 22:36 Svara med citat
Har inte börjat på den än men tunneln bakom sätena till Bagaget ser ut att vara för liten. Fick du ut det helt utan att råka knäcka det? Smile

One does not simply drive static.
Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping
Mån 27 feb 2012 22:40 Svara med citat
Borde funka att plocka ur framstolarna, samt sittdyna bak och sen tråckla ut det genom lämplig dörr, så gör man på volvo 740 vill jag minnas Smile
(Har bara åkt kombi på senare år)

Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 28 feb 2012 0:23 Svara med citat
Helt va de då de kom ut men som sagt e inte helt säker på vilken väg ja tog ut de

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
C_adolfsson
Vento vento Ort: Mark
Tis 28 feb 2012 21:14 Svara med citat
Skall montera i skinn inredning till helgen så tar och provar med taket samtidigt Very Happy

Får jag ut det så klär jag om det, i med det igen och sen in med skinn inredningen Very Happy

Skriver igen på söndag kväll om hur det gick! (:

One does not simply drive static.