Safrak
Caddy 1.8 GT-Cat -89 Ort: Katrineholm |
| Ons 08 jun 2016 19:35 |
|
Hejsan har sökt med liv och håg på forum efter svar men inte hittat nått.
Så skriver nu här.
Har en caddy mk1 -89 GT-CAT
Med JH motor.
Den startar och går att gasa till i 2 sekunder. sen dör den. har konstant soppaflöde fram till (fördelnings huset /spridar huset ) eller vad det heter.
Tändning och allt funkar. när den startar till så hör man att motorn varvar jämt och fint så inge host eller misständning.
Och sen dör den bara rakt av.
// MH
|
|
Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby |
| Ons 08 jun 2016 20:49 |
|
| Har du mätt bränsletrycket (kall/varm)? Skit i bränslet efter huset. Bränslepumps relät? Prova o bygla det så det går hela tiden.
|
|
Safrak
Caddy 1.8 GT-Cat -89 Ort: Katrineholm |
| Ons 08 jun 2016 23:13 |
|
| Grandell79 skrev: | | Har du mätt bränsletrycket (kall/varm)? Skit i bränslet efter huset. Bränslepumps relät? Prova o bygla det så det går hela tiden. |
Har provat att bygla med samma resultat.
Kan inte mäta trycket varm då den inte går att få varm.
Så mitt ända hopp är bränslet efter huset eller nån givare.
Har inte så stor koll på hur detta system funkar därav att jag vänder mig hit
|
|
Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby |
| Tor 09 jun 2016 5:25 |
|
| Om tändningen står på värms, uppvärmimngsregulatorn upp vilket ger varmtrycket. Sitter ett litet element i den. Eller rättare sagt. Är pumpen igång får elementet spänning. Då borde man se en skillnad alla fall.
Senast ändrad Tor 09 jun 2016 5:50, ändrad totalt 1 gång
|
|
Grandell79
Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby |
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|