Ricky
Golf 2 -92 Ort: Tidaholm |
| Mån 05 nov 2012 17:07 |
|
Nu när det har blivit kallare och fuktigare ute så är min Golf lite jobbig. Körde 2-3 kilometer till affären idag och parkerade, gick in och handlade en halvtimme, sen när jag kom ut så var det imma på alla rutor i bilen. När jag startar bilen och slår på fläkten igen så försvinner det ganska snabbt.
Vad kan detta vara? Om det är trasigt värmepaket osv så brukar det väl bli imma när fläkten är på?
|
|
KINGEN
Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik |
| Mån 05 nov 2012 17:51 |
|
Kan väl vara av att det är en liten bil samt kallt och fuktigt ute, jag hade ingen imma på min mk4 sen gick jag ut och det regnade lite sen när jag och en kompis satte oss i bilen så vart det imma överallt direkt pga våra kalla kläder. Händer även på min mk2 ibland.
|
|
Ricky
| Mån 05 nov 2012 18:01 |
|
| Ja jag tänkte det också, kändes dumt bara att min bil var den enda på hela parkeringen av ett hundratal bilar som jag såg var helt immig? Blir inte så i vår Passat, men det är en -08 och dom är ju lite större. Inte reflekterat över om det blivit immigt i mina gamla småbilar när det är kallt och fuktigt ute.
|
|
Frrr
Golf 2 GTI 8v -86 Ort: Utomlands |
| Ons 07 nov 2012 13:13 |
|
Det läcker inte in vatten nånstans då?
Min mk2 är jämt immig när den står en stund nu på hösten, men så rinner det in vatten genom dörrarna också så mattorna torkar aldrig
|
|
Ricky
| Ons 07 nov 2012 13:40 |
|
Den läckte vatten för några månader sen vid dörren så jag har bytt all isolering och hela golvmattan och tätat så nu är det tätt
|
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Ons 07 nov 2012 13:52 |
|
Testa att tvätta rutorna med glasputs inuti. Det gör rätt mycket nytta mot imma.
|
|
Ricky
| Ons 07 nov 2012 14:01 |
|
| Vanligt fönsterputs som man har i huset?
|
|
MiWi
Ingen VW Ort: Stockholm |
| Ons 07 nov 2012 14:26 |
|
| Ricky skrev: | | Vanligt fönsterputs som man har i huset? |
Yes.
|
|
Folkrace
Ingen VW Ort: Östersund |
| Ons 12 dec 2012 20:28 |
|
Duschschampo funkar också! Golf Gls - Gammal Luden Sportbil.
|
|
Dotchetter
Golf 2 CL Motor;HM 1.6 -85 Ort: Värmdö |
| Fre 14 dec 2012 17:16 |
|
Jag jobbar som bilvårdstekniker (Rekondare) och får ofta frågor ang detta! Fuktigt blir det ju i alla bilar men det bekämpas olika bra beroende på en del faktorer; har bilen AC eller inte, är förarna blöta, hur pass fuktigt det verkligen är ute och även livliga samtalsämnen kan få rutorna att imma upp.
Fukten i luften binder sig till rutorna bättre om de är fettiga, och de blir de alltid gradvis av utandningsluft.
Fönsterputsen vi använder på firman innehåller alkohol och luktar handsprit och tar effektivt bort allt fett från rutorna, och därefter binder inte fukten alls lika bra längre på rutorna!
Prövade på min MK2 att bara fönsterputsa halva bakrutan för att jämföra och skillnaden var enorm!
Använd fönsterputs som luktar lite som handsprit så märker du nog en stor skillnad. The only difference between men and boys is the price of their toys
|
|
Emilius
Golf 2 1.6, 1.8, Caddy Mk1 Ort: Västerås |
| Lör 15 dec 2012 4:08 |
|
| T-röd brukar fungera fint för att ta bort precis allt från rutorna, avslutas gärna med någon fönsterputs.
|
|