Återigen problem med bilen. En golf 3 1.8 (abs) -94, nytt batteri, startmotor m.m.
Bilen dör under körning, elen verkar dock vara igång. Hastighets och varvmätarna bara går i noll fast bilen fortfarande rullar. Väl vid vägkanten så behöver jag bara vrida på nyckeln så startar den igen.
Lambdan och hallgivare är de jag har lyckats googla fram. Får ta en närmre titt på dessa.
Bilen fick ny olja och kylarvatten förra veckan. Tändstiften byttes före vintern.
Men för att sammanfatta (hade infon liggandes):
* Utbytesmotor vid 23 000 mil. Nya motorn har gått 9300. Utöver servicedelar som tändstift, kamrem, fläktrem osv så byttes samtidigt bromskraftsregulator och diverse bromsrör bak.
* Ny rotor/fördelarlock (November 2011)
* Främre avgasrör och katalysator (November 2011)
* Hjullager, bromsbackar och hjulcylindrar bak (December 2011)
* Bromsskivor och belägg fram (December 2011)
* Batteri (December 2011)
* Kylare och kylarvatten (December 2011)
* Handtag och låscylindrar fram (staget gick av i förardörren, ej inbrottsförsök) (Januari 2012)
* Tändplatta/tändbrytare (Februari 2012)
* Startmotor (Februari 2012)
Ha-ha. ;P Skrev ju att jag hade infon liggandes, drog bara en copy/paste.
Körde bilen precis till arbetet 4 mil bort och den gick klockrent. Antar att problemet kommer tillbaka snart. Ska kolla vidare på lambdan. Ska även byta tändmodulen senare ikväll, har en liggandes så det är väl lika bra att få det gjort också. Ser även över diverse jordpunkter..
--Edit:
Då var den rackarn bytt så länge. Har kört 8 mil idag och inga problem än.