Forum - Golf 3 (92-99) - Golf 3 1,8 Syncro, givare bakaxel

chevyman
Golf 3 1,8 Syncro Ort: Bollebygd
Tor 08 mar 2012 9:43 Svara med citat
Hej alla
Undran => På bakgaveln på bakaxeln ( Golf 3 1,8 Syncro) sitter en givare med 2 kablar.
Dessa är av ca 2 cm från givaren och jag hittar ingen kabel som de borde vara anslutna till.
Vad är kablarna till. 4-wd driften verkar inte slå in när jag provar.
Finns det ett samband? Någon som har info vore jag tacksam
Det sitter tydligen också en avluftning intill kontakten
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Fre 09 mar 2012 20:13 Svara med citat
Lägg upp en bild så får vi se.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
Lasse620
Golf 3 VR6-97 Ort: Gotland
Mån 19 mar 2012 21:59 Svara med citat
Det är inte solenoiden som ska ge drivning bak med backväxeln i du menar?