Forum - Golf 3 (92-99) - Justera camber bak på en variant?

ErraNssoN
Golf 3 GT variant Ort: Uddevalla
Lör 03 mar 2012 10:35 Svara med citat
Tja!
ja undrar om de går å justera cambervinkeln bak på en golf 3 variant?
har sett att de går på lupon men inte på golf 3orna... måste man kapa i axeln å böja för å få negativ camber eller? i sånna fall får de nog vara...
krillebus
Golf 3 Variant 1,8i Ort: Haninge
Lör 03 mar 2012 10:41 Svara med citat
Går som sagt inte att justera!

"Klart jag är ute efter sex, ibland är jag till och med ute
efter midnatt"
Pekka Kiiskilä
Golf 1 LS 75 Ort: Vara
Lör 03 mar 2012 12:10 Svara med citat
Det finns camberplattor och dom finns med flera olika gradantal.

Mvh:Pekka.
Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping
Lör 03 mar 2012 12:19 Svara med citat
Mingan77 här på forumet har, kolla i säljes eller PMa honom !

Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!
ErraNssoN
Golf 3 GT variant Ort: Uddevalla
Sön 04 mar 2012 11:56 Svara med citat
Japp tackar!Very Happy
Armada
Donator 25 VW Bora 1.6 -02 Ort: Rättvik
Sön 04 mar 2012 14:04 Svara med citat
Vill du komma undan billigt (gratis) kan du sätta brickor mellan bakaxeln och axeltappen. Det gjorde jag på Golfen jag hade och det funkade kanon!
Det viktiga då är att du bara sätter en bricka på nedre främre bulten, inte på båda nedre! Då blir toevinkeln åt helvete.
Vill du ha ännu mer camber kan du sätta två eller fler brickor imellan, men då måste du alltid ha en bricka mer på den nedre främre bulten t.ex. två fram och en bak eller tre fram och två bak, om du förstår.

Lycka till Thumbs up
ErraNssoN
Golf 3 GT variant Ort: Uddevalla
Sön 04 mar 2012 18:53 Svara med citat
Armada skrev:
Vill du komma undan billigt (gratis) kan du sätta brickor mellan bakaxeln och axeltappen. Det gjorde jag på Golfen jag hade och det funkade kanon!
Det viktiga då är att du bara sätter en bricka på nedre främre bulten, inte på båda nedre! Då blir toevinkeln åt helvete.
Vill du ha ännu mer camber kan du sätta två eller fler brickor imellan, men då måste du alltid ha en bricka mer på den nedre främre bulten t.ex. två fram och en bak eller tre fram och två bak, om du förstår.

Lycka till Thumbs up

de va ett bra tips! fast nu har ja redan beställt grejer:) sen funderade ja lite på om man kanske kunde dessa till typ spacers med lite vinkel på istället:p då får man ju ut mycket samtidigt!Smile men ja får se på de när ja monterar shimsen.