Jaha, då va första tecknet på ålderdom konstaterat
Hittar inte bultarna till sommarfälgarna (man ligger ju så smått i startgroparna, påskhelgen närmar sej).
Orkar inte meckla ut å skruva av en från vinterdäcken, så är den nån vänlig själ som vet vilken längd de är? (samt vinkel på konan om de är någon speciell, eller så).
Orginal bruka va 28mm vag orginal, våga inte svära på att mk2/mk3 har samma längd, för finns kortare med. men 28mm funkar men inte längre ! kan ta i bromsbackar bak annars. kona är vanligt s-färisk som det kallas allså kulformad ej konad m12x1,5 på mk3 ?!
Vad har du för sommarfälgar?
Kika i bulthålen så kan du ganska snabbt avgöra konan. Är nästan alltid 60graders i alufälgar.
Fram behöver du inte bry dig om längd, finns plats för väldigt långa bultar. Det är som tobbe säger bak problemet uppstår.