Forum - Golf 3 (92-99) - Climatronic med tveksam brytare

melle_80
Golf 3 VR6 Syncro -95 Ort: Karlshamn
Tis 06 mar 2012 16:21 Svara med citat
Hej! Ny ägare av en VR6 -95. Har ett litet irriterande problem med kupéfläkt. Det sitter idag en brytare som kommer ut över askfatet. Brytaren funktion verkar vara 0=av eller lägsta hastighet låter som det kommer ett fläktljud ifrån ett litet galler i övre vänstra hörnet mittkonsolen. Läge 1=högsta hastighet. Känner redan nu att jag kommer att få krupp på denna installation. Följde brytaren in under handskfacket där kablarna går in i varsitt kontaktstycke. Det ena verkar vara fläktmotståndet.
Jag har nu beställt en ny climatronic enhet. För jag antar att det är den som är kass. Vill nu veta hur det ska vara kopplat under handskfacket orginal, så man kan ta bort brytaren. Bifogar bilder så ni kan se tydligare




Bild
Tveksam brytare
Bild
Under handskfacket. Svarta ringade kablar kommer ifrån brytare
Bild