Forum - Golf 3 (92-99) - Hjulbult

Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Sön 04 mar 2012 19:48 Svara med citat
Jaha, då va första tecknet på ålderdom konstaterat Very Happy

Hittar inte bultarna till sommarfälgarna (man ligger ju så smått i startgroparna, påskhelgen närmar sej).

Orkar inte meckla ut å skruva av en från vinterdäcken, så är den nån vänlig själ som vet vilken längd de är? (samt vinkel på konan om de är någon speciell, eller så).

Hitta på Biltema: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Styling/Exterior/Hjulb ultar-10-st-333309/

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Sön 04 mar 2012 19:59 Svara med citat
Orginal bruka va 28mm vag orginal, våga inte svära på att mk2/mk3 har samma längd, för finns kortare med. men 28mm funkar men inte längre ! kan ta i bromsbackar bak annars. kona är vanligt s-färisk som det kallas allså kulformad ej konad m12x1,5 på mk3 ?!

.....privat liv.....
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 04 mar 2012 21:05 Svara med citat
Vad har du för sommarfälgar?
Kika i bulthålen så kan du ganska snabbt avgöra konan. Är nästan alltid 60graders i alufälgar.
Fram behöver du inte bry dig om längd, finns plats för väldigt långa bultar. Det är som tobbe säger bak problemet uppstår.

mk2 vr6
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Sön 04 mar 2012 21:10 Svara med citat
Ah de är BBS RZ fälgar Regular Smiley

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Tis 06 mar 2012 11:50 Svara med citat
Försökt googla lite, verkar som de är kulformad man ska ha till VW BBS fälgar? Think

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Robban81
Golf 2 GTI -87 Ort: Oskarshamn
Ons 07 mar 2012 18:33 Svara med citat
I mina RZ är det kulformat Smile

Garaget.org/robban81
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Ons 07 mar 2012 23:48 Svara med citat
Robban81 skrev:
I mina RZ är det kulformat Smile


Ah tackar Regular Smiley Då är de nog de i mina med Wink

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!