Forum - Golf 3 (92-99) - Stereon startar inte

pizzabud1
Golf 3 1,8i 94 Ort: Malmö
Ons 07 mar 2012 17:59 Svara med citat
Hej, min stereo bestämde sig för att lägga av häromdan och nu vill jag fixa det.
det är ström från den kontakten som går från säkringsdosan men ej den från tändningslåset.
testade att mäta spänningen från tändningslåset men inte heller någon spänning där alltså inget kabelbrott. testa till och med att köra parallelkopplad till en av sladdarna bredvid vid tändningen och då hoppade den igång men sen smälte kabeln till stereon (någon får gärna förklara varför den blev så varm) alltså är min tanke att den funktionen i tändningslåset att sladden får ström bara man sätter in nyckeln har gått sönder, är det lätt att laga eller har någon en annan bra lösning på lager?

Hoppas ni förstod min beskrivning

Mvh Gustav
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 07 mar 2012 22:54 Svara med citat
är förmodligen inne i låset de gett upp hade samma på venton o då ja fråga vag va de bara byta hela låset så ja sket i de o drog via parkeringsljuset ist

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
GolfGecco
Golf 3 2,8 VR6 -97 Ort: Ljungby
Tor 08 mar 2012 11:55 Svara med citat
Tändplattan bak i tändningslåset garanterat kostar väl 100kr o de byter man själv lätt Smile
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Tor 08 mar 2012 13:11 Svara med citat
Ja plattan kan du testa byta men felet brukar tydligen sitta i själva låsdelen enligt vag iaf ja ides aldrig forska mer så ja drog om strömmen bara

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink